CV, które otwiera drzwi!

Czy istnieje wzór na dobre CV? Jakiś superszablon, który zapewni Ci zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną albo nawet od razu pracę? Zapytaliście o to naszych gości, którymi byli Agnieszka Śladkowska, Magdalena Brzus i Mateusz Milewski. Troje HR-owców z dużą praktyką w czytaniu, akceptowaniu i… odrzucaniu CV. Zobaczcie, co może być powodem odrzucenia CV albo zachęcić do spotkania z jego autorem!

W ramach naszego cyklu rozmawialiśmy już z doradcą zawodowym, Małgorzatą Zarembą jak przygotować się do szukania pracy, w tym do napisania CV. Z kolei Anna-Maria Wiśniewska zdradziła nam, jak media społecznościowe, głównie LinkedIn, mogą nam pomóc w znalezieniu pracy.

Przy poszukiwaniu pracy przychodzi taki moment, że siadamy przed czystą kartką papieru lub nowym plikiem Worda i chcemy wypełnić je informacjami o naszej zawodowej historii. Czyli chcemy napisać CV. I wówczas pojawia się masa pytań, dotyczących formy, treści czy zawartości tego ważnego dla nas dokumentu. Co i jak napisać, aby zainteresować rekrutera? Co może w tym pomóc? Z jakiego powodu nasza oferta pracy może być odrzucona już na etapie czytania CV, a co może spowodować zainteresowanie nami? Co jeśli mamy małe doświadczenie lub mieliśmy dłuższą przerwę w pracy?

Aby wyjaśnić takie i podobne problemy zaprosiliśmy troje doświadczonych rekruterów:

Magdalena Brzus

Zawodowo zajmuje się prowadzeniem i wspieraniem działów HR i EB, zarówno od strony audytu procesów, tworzenia polityk czy operacjonalizacji strategii, ale także rekrutacji, rozwoju pracowników, szkoleń i szeroko pojętego tworzenia idealnego miejsca pracy. Entuzjastka metodyki Agile – wierzy, że HRy mogą pracować zwinnie, a procesy HR można mapować i optymalizować z wykorzystaniem narzędzi biznesowych. Pasjonatka prowadzenia szkoleń i warsztatów, z praktyką uniwersytecką. Lubi dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Autorka artykułów i prelegentka m.in. na Recruitment Trends, 8 Forum Employer Branding, HR na Deser, CRASH Mondays, ReBrain Meetup, Wtorki z Rekrutacją IT i konferencji Pulsu Biznesu Employer Branding w praktyce.

Agnieszka Śladkowska

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Przez 13 lat odpowiadała za rekrutacje dla małych i średnich firm. W tym czasie przeprowadziła na drugą stronę rynku pracy przeszło tysiąc zadowolonych kandydatów. Zadowolonych, bo głęboko wierzy, że to właśnie od dobrej rekrutacji wszystko się w organizacji zaczyna. Od 8 lat współpracuje z pracodawcami i głosem eksperckim pisze o rynku pracy. Kształci młode pokolenia na dwóch trójmiejskich uczelniach. Jednak jej największa przygoda zaczęła się kiedy zamiast etatu wybrała własną działalność. Jako GorillaJob wspiera kandydatów na rynku pracy. Wszystko po to, żeby pomóc im stworzyć #NajlepszeCV. 

Mateusz Milewski

Doradca zawodowy. Współwłaściciel i wykładowca “pogotowia maturzysty”. Od 5 lat pomaga młodym ludziom planować własna ścieżkę rozwoju w projekcie “Co po maturze?”. Specjalista od kreowania CV. Były HR Manager w firmie outsourcingowej. Promotor zwinnego podejścia w biznesie. Prywatnie  zakochany w sportach wodnych. Ojciec cudownej 2 letniej “zawieruchy”.


Na jakie min. pytania odpowiedzieli nasi Goście?

? Co to znaczy “dobre CV”?
? Jak je napisać? Kto może w tym pomóc?
? Na co należy zwrócić uwagę wysyłając CV?
? Na co zwracają uwagę rekruterzy? Co lubią, a czego nie lubią?
? Najczęstsze błędy, jakie widzieliście albo o których słyszeliście?
? Jak dobrze napisać CV w przypadku niewielkiego doświadczenia zawodowego (początki na rynku pracy)?
? Czy i jak można sobie poradzić z byciem overqualified?
? Ile stron powinno zawierać CV? Czy prawdą jest, iż idealne CV powinno obejmować 1 stronę?
? Jak przygotować CV z luką zawodową?
? Jak kryzys Covid-19 zmienił oblicze rekrutacji?

Rozmowę na żywo poprowadził Jarek Łojewski, założyciel Fundacji Dobra Porażka.


Obejrzyj zapis webinaru


Posłuchaj podcastu


Inne webinary