CV, które otwiera drzwi!
Czy istnieje wzór na dobre CV? Jakiś superszablon, który zapewni Ci zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną albo nawet od razu pracę? Zapytaliście o to naszych gości, którymi byli Agnieszka Śladkowska, Magdalena Brzus i Mateusz Milewski. Troje HR-owców z dużą praktyką w czytaniu, akceptowaniu i… odrzucaniu CV. Zobaczcie, co może być powodem odrzucenia CV albo zachęcić do spotkania z jego autorem!
W ramach naszego cyklu rozmawialiśmy już z doradcą zawodowym, Małgorzatą Zarembą jak przygotować się do szukania pracy, w tym do napisania CV. Z kolei Anna-Maria Wiśniewska zdradziła nam, jak media społecznościowe, głównie LinkedIn, mogą nam pomóc w znalezieniu pracy.
Przy poszukiwaniu pracy przychodzi taki moment, że siadamy przed czystą kartką papieru lub nowym plikiem Worda i chcemy wypełnić je informacjami o naszej zawodowej historii. Czyli chcemy napisać CV. I wówczas pojawia się masa pytań, dotyczących formy, treści czy zawartości tego ważnego dla nas dokumentu. Co i jak napisać, aby zainteresować rekrutera? Co może w tym pomóc? Z jakiego powodu nasza oferta pracy może być odrzucona już na etapie czytania CV, a co może spowodować zainteresowanie nami? Co jeśli mamy małe doświadczenie lub mieliśmy dłuższą przerwę w pracy?
Aby wyjaśnić takie i podobne problemy zaprosiliśmy troje doświadczonych rekruterów:
Magdalena Brzus
Zawodowo zajmuje się prowadzeniem i wspieraniem działów HR i EB, zarówno od strony audytu procesów, tworzenia polityk czy operacjonalizacji strategii, ale także rekrutacji, rozwoju pracowników, szkoleń i szeroko pojętego tworzenia idealnego miejsca pracy. Entuzjastka metodyki Agile – wierzy, że HRy mogą pracować zwinnie, a procesy HR można mapować i optymalizować z wykorzystaniem narzędzi biznesowych. Pasjonatka prowadzenia szkoleń i warsztatów, z praktyką uniwersytecką. Lubi dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Autorka artykułów i prelegentka m.in. na Recruitment Trends, 8 Forum Employer Branding, HR na Deser, CRASH Mondays, ReBrain Meetup, Wtorki z Rekrutacją IT i konferencji Pulsu Biznesu Employer Branding w praktyce.
Agnieszka Śladkowska
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Przez 13 lat odpowiadała za rekrutacje dla małych i średnich firm. W tym czasie przeprowadziła na drugą stronę rynku pracy przeszło tysiąc zadowolonych kandydatów. Zadowolonych, bo głęboko wierzy, że to właśnie od dobrej rekrutacji wszystko się w organizacji zaczyna. Od 8 lat współpracuje z pracodawcami i głosem eksperckim pisze o rynku pracy. Kształci młode pokolenia na dwóch trójmiejskich uczelniach. Jednak jej największa przygoda zaczęła się kiedy zamiast etatu wybrała własną działalność. Jako GorillaJob wspiera kandydatów na rynku pracy. Wszystko po to, żeby pomóc im stworzyć #NajlepszeCV.
Mateusz Milewski
Doradca zawodowy. Współwłaściciel i wykładowca “pogotowia maturzysty”. Od 5 lat pomaga młodym ludziom planować własna ścieżkę rozwoju w projekcie “Co po maturze?”. Specjalista od kreowania CV. Były HR Manager w firmie outsourcingowej. Promotor zwinnego podejścia w biznesie. Prywatnie zakochany w sportach wodnych. Ojciec cudownej 2 letniej “zawieruchy”.
Na jakie min. pytania odpowiedzieli nasi Goście?
? Co to znaczy “dobre CV”?
? Jak je napisać? Kto może w tym pomóc?
? Na co należy zwrócić uwagę wysyłając CV?
? Na co zwracają uwagę rekruterzy? Co lubią, a czego nie lubią?
? Najczęstsze błędy, jakie widzieliście albo o których słyszeliście?
? Jak dobrze napisać CV w przypadku niewielkiego doświadczenia zawodowego (początki na rynku pracy)?
? Czy i jak można sobie poradzić z byciem overqualified?
? Ile stron powinno zawierać CV? Czy prawdą jest, iż idealne CV powinno obejmować 1 stronę?
? Jak przygotować CV z luką zawodową?
? Jak kryzys Covid-19 zmienił oblicze rekrutacji?
Rozmowę na żywo poprowadził Jarek Łojewski, założyciel Fundacji Dobra Porażka.
Obejrzyj zapis webinaru
Posłuchaj podcastu
Inne webinary
- Krzysztof Kalaman o tym, jak branża lotnicza radzi sobie z błędami i porażkami?665 Zapraszamy do obejrzenia spotkania z Krzysztofem Kalamanem, redaktorem portalu PolskaSky.pl, ekspertem zarządzania służbami ruchu lotniczego (ATM)
- Agnieszka Nowak-Łojewska o pracy z Failowship Dam radę!760 Zapraszamy do obejrzenia nagrania z kolejnego Spotkania z kartami Failowship Dam radę! Naszą gościnią była dr hab. Agnieszka Nowak-Łojewska, prof. Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, nauczyciel akademicki, wykładowca; nauczyciel w klasach I-III.… Read more: Agnieszka Nowak-Łojewska o pracy z Failowship Dam radę!
- Spotkanie z twórcami kart Failowship Dam radę!774 Karty Failowship Dam radę! to narzędzie wspierające dzieci w radzeniu sobie z niepowodzeniami, wyzwaniami i konsekwencjami sukcesów, oparte o koncepcję psychologii pozytywnej.
- Sztuczna Inteligencja – dobra, zła i… brzydka?1,098 W kolejnym Spotkaniu z porażką naszym gościem był Artur Kurasiński – twórca, przedsiębiorca i inwestor w spółki technologiczne, z dwudziestoletnim doświadczeniem. Rozmawialiśmy między innymi o tym, ile tak naprawdę jest inteligencji w sztucznej inteligencji?
- Jak sobie radzić z syndromem oszusta?1,609 Syndrom oszusta – zjawisko psychologiczne powodujące brak wiary we własne osiągnięcia, stan bezzasadnej niepewności i lęku. Gdy pomimo zewnętrznych dowodów własnej kompetencji osoby cierpiące z powodu tego syndromu pozostają przekonane, że są oszustami i nie zasługują… Read more: Jak sobie radzić z syndromem oszusta?
- Jak uniknąć wypalenia zawodowego?1,526 Wypalenie zawodowe to stan emocjonalnego, psychicznego i fizycznego wyczerpania wywołanego chronicznym stresem związanym z pracą. Jest to zjawisko, które pojawia się u osób, które doświadczają długotrwałego stresu związanego z pracą, a które nie są w stanie… Read more: Jak uniknąć wypalenia zawodowego?
- Pracownika za błąd zwolnić, czy… awansować?1,407 Pani Stefania popełniła błąd – wypłaciła dużą sumę pieniędzy osobie, która podawała się za stałego kontrahenta firmy, w której pracuje. Pierwsza myśl jej szefa: ZWOLNIĆ! Jaka jest Twoja pierwsza myśl?
- Absurdy benefitów pracowniczych2,571 Co powiecie na takie benefity pracownicze jak “miła atmosfera w pracy”, “wypłata zawsze na czas” czy “młody zespół i rodzinna atmosfera”? Albo “praca, którą kochasz” za 120 zł za miesiąc? Albo “raz w miesiącu dzień wolny… Read more: Absurdy benefitów pracowniczych
- Sztuka słuchania to gotowość do porażek1,671 Zapraszamy do obejrzenia/posłuchania zapisu spotkania z Tobiaszem Majstrenko! “Aktywne słuchanie kojarzy się głównie z sprzedażą i badaniem potrzeb klienta. Niektórzy mogą je kojarzyć też z technikami wpływu na innych. Jednak aktywne słuchanie to, tak naprawdę, słuchanie… Read more: Sztuka słuchania to gotowość do porażek
- Spotkanie z kartami Failowship #11,370 Porozmawiajmy o tym, na czym polega trudność w mówieniu o WŁASNYCH błędach i porażkach? Jak sobie z takimi trudnościami poradzić? W czym mogą tutaj pomóc karty Failowship? Zapraszamy na spotkanie!