JAK DOBRZE ROZMAWIAĆ I OPOWIADAĆ O BŁĘDACH I NIEPOWODZENIACH? (warsztaty stacjonarne)
szkolenie stacjonarne lub online (6 godz., język polski lub angielski)
Zapraszamy do udziału w praktycznych warsztatach, które pokażą, jak rozmawiać o porażkach, aby nie psuć opinii o sobie czy relacji z innymi ludźmi, ale wykorzystać je do usprawniania swoich działań i budowania zaufania jako osoba odpowiedzialna
Dla wielu osób rozmawianie o porażkach jest niekomfortowe. Bardzo źle się czują przedstawiając własne błędy czy niepowodzenia. Nie umieją też rozmawiać z innymi osobami, które popełniły jakieś błędy lub ich działania zakończyły się niepowodzeniem. Jeśli nie wiemy, jak je przeprowadzić, to jest trudne…
Cel warsztatów:
Celem warsztatów jest poznanie i trening metod rozmawiania o błędach oraz porażkach własnych i cudzych.
Błędy i niepowodzenia są częścią naszego życia osobistego i zawodowego. Nie powinniśmy obawiać się, że możemy nieumyślnie popełnić błąd, bo zatruwa to nasze działania i ogranicza rozwój. W takie sytuacji chcemy uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji oraz liczymy na wsparcie i dobre słowo.
Dla wielu osób rozmawianie o porażkach jest niekomfortowe. Bardzo źle się czują przedstawiając własne błędy czy niepowodzenia. Nie umieją też rozmawiać z innymi osobami, które popełniły jakieś błędy lub ich działania zakończyły się niepowodzeniem. Jeśli nie wiemy, jak je przeprowadzić, to może być to trudne.
Zapraszamy do udziału w praktycznych warsztatach, które pokażą, jak rozmawiać o porażkach, aby nie psuć opinii o sobie czy relacji z innymi ludźmi, ale wykorzystać je do usprawniania swoich działań i budowania zaufania jako osoba odpowiedzialna.
ZAKRES WARSZTATÓW
Uczestnicy poznają:
-
-
- sposób rozmawiania o porażkach, który pozwala zminimalizować ryzyko trudnych emocji, a w zamian ułatwia budowanie dobrych relacji i zaufania
- perspektywy różnych ról, stanowisk czy działów w rozmowach o porażkach
- mierzalne korzyści z konstruktywnego rozmawiania o błędach
i nauczą się:
-
-
- przełamywać trudności w rozmawianiu o błędach i niepowodzeniach
- czym jest dobra porażka i jak ją wykorzystać do rozwoju osobistego i organizacji
- jak sobie radzić z emocjami w porażce
- jak wykorzystać narzędzie Failowship do prowadzenia dobrych rozmów o błędach i niepowodzeniach
- w jaki sposób analizować porażki, wyciągać z nich wnioski i je wdrażać
Grupa docelowa:
Zapraszamy wszystkie osoby, które z racji osobistych lub zawodowych ról mierzą się z potrzebą rozmawiania o błędach własnych i cudzych. W szczególności polecamy szkolenie:
- zarządzającym zespołami pracowników (dyrektorom, menedżerom wszystkich szczebli)
- środowisku IT: menedżerom projektów, Product Ownerom, Scrum Masterom, testerom i in.
- członkom zespołów organizacyjnych i projektowych
- sprzedawcom, konsultantom, obsłudze posprzedażowej
- freelancerom, startupowcom, właścicielom przedsiębiorstw
- HR menedżerom i partnerom
Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestników i organizacji:
Co tracimy, jeśli nie potrafimy dobrze rozmawiać o błędach i niepowodzeniach?
- ukrywane są problemy i nieprawidłowości, które mogą doprowadzić do poważniejszych porażek
- zachwiane jest poczucie bezpieczeństwa związane z konsekwencją takiej rozmowy
- tłumione są trudne emocje, które mogą mieć negatywny wpływ na pracę i relacje
- Pojawia się brak szacunku lub utrata autorytetu związane z ukrywaniem takich sytuacji
- tracona jest cenna wiedza wyniesiona z już przeżytych sytuacji
- brakuje odwagi do eksperymentowania, wychodzenia poza codzienną rutynę i próbowania nowych sposobów działania
Co zyskujemy jeśli potrafimy dobrze rozmawiać o błędach i porażkach?
- znacząco poprawiamy jakość i efektywność komunikacji i współpracy
- podnosimy morale i zaufanie wśród pracowników i współpracowników
- unikamy błędów i niepowodzeń dzięki doświadczeniom wyniesionym z przeżytych porażek
- otwarta i szczera komunikacja na temat błędów sprzyja wymianie pomysłów i kreatywności
- wspólna analiza błędów i porażek pomaga w identyfikacji ich przyczyn i wypracowywaniu skutecznych strategii zapobiegania im w przyszłości
- otwarta komunikacja na temat błędów buduje kulturę odpowiedzialności, w której każdy członek zespołu bierze na siebie odpowiedzialność za swoje działania i uczy się na błędach innych.
- pracownicy, którzy czują się bezpiecznie w wyrażaniu swoich obaw i popełnianiu błędów, są bardziej zmotywowani do podejmowania wyzwań i osiągania celów
- otwarta i szczera komunikacja na temat błędów buduje zaufanie i wzajemny szacunek między członkami zespołu, co sprzyja tworzeniu silniejszych i bardziej produktywnych relacji.
Informacje dodatkowe
- warsztaty dostępne w językach polskim i angielskim
- czas trwania: 6 godzin + przerwy
- od 5 do 20 uczestników
- w wersji online możliwość podzielenia warsztatów na 2 części po 3 godziny + 15 min przerwy
- kontakt: [email protected] lub telefon: 606 724 402