17. Jolanta Żukowska, Grzegorz Błażewicz, Maciej Sasin: Jak uniknąć błędów wchodząc na rynki zagraniczne?

Rozmawiamy o tym jak wchodzić z produktem (fizycznym, cyfrowym) lub usługą na rynki zagraniczne nie popełniając błędów, które są powszechne. Podajemy konkretne przykłady niepowodzeń i podpowiemy, jak ich uniknąć.

Jolanta Żukowska

Ekspertka w ekspansji międzynarodowej, Connector Germany

Na co dzień prowadzi markę Connector Germany.

Z wykształcenia jest inżynierem, a jej specjalności to informatyka, logistyka, produkcja, optymalizacja procesów i zarządzanie projektami w Niemczech.

Spędziła tam 15 lat, tam studiowała, organizowała wiele eventów dla startupów, a na co dzień pracowała jako Project Manager w projektach automatyzacji linii produkcyjnych na całym świecie.

Dziś zajmuje się budowaniem potencjału eksportowego i pozycji eksportowej na rynkach europejskich. Obejmuje ona zarówno planowanie strategiczne, analizę rynku i dofinansowań na start, zakładanie spółek w Niemczech i tworzenie silnego języka komunikacji, co zwiększa wartość zarówno marki jak i produktu. Optymalizuje procesy sprzedażowe na rynkach zagranicznych dla swoich klientów.

Organizatorka wielu wydarzeń polsko – niemieckich, misji gospodarczych, wizyt studyjnych w wielu europejskich firmach.

Współpracuje z najlepszymi ekspertami i instytucjami z całych Niemiec i Europy co jest gwarancją dostępności zasobów i szybkości reakcji w każdym regionie Europy.

Grzegorz Błażewicz

CEO & Founder SALESmanago

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w polskiej i międzynarodowej branży marketingowej. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencjach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. Przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Marketingu Grupy Kapitałowej Comarch, jednego z największych dostawców rozwiązań IT w Unii Europejskiej.

W 2006 roku został mianowany Prezesem Zarządu portalu Interia, jednego z największych portali internetowych w Europie, notowanego na GPW w Warszawie, zatrudniającego ponad 250 osób.

W 2008 rozpoczął przygodę przedsiębiorcy od początku tworząc oprogramowanie dla działów marketingu.

W 2011 założył SALESmanago Marketing Automation.

Jest autorem książki pt. “Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji” wydanej przez PWN.

Grzegorz wykłada na uczelniach wyższych, wspiera inne startupy technologiczne i regularnie biega maratony. Finalista konkursu Przedsiębiorca Roku EY 2014.

Maciej Sasin

konsultant rozwoju organizacji, założyciel Akademii Rozwoju Kompetencji

Socjolog, filozof, absolwent studiów podyplomowych psychologia w zarządzaniu na UAM w Poznaniu. Konsultant rozwoju organizacji. Mistrz Praktyk NLP, ukończył kurs analizy transakcyjnej, zakończony testem 101. Wykładowca i trener zagadnień z zakresu psychologii w biznesie oraz w rozwoju osobistym. Przez 6 lat zarządzał działem HR w firmie z branży motoryzacyjnej, gdzie odpowiadał za rekrutację, coaching, wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik sprzedaży, kompetencji managerskich i osobistych, odpowiadał za komunikację wewnętrzną.

Autor wielu programów szkoleniowych. Przeprowadził ponad 800 dni szkoleniowych i 700 godzin coachingu sprzedażowego, rozwojowego i managerskiego dla ponad 3000 uczestników. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rozwojem organizacji: budowaniem zaangażowania pracowników, rekrutacją (AC/DC), komunikacją, sprzedażą, obsługą klienta i rozwojem kompetencji managerskich.

Aktywnie dzieli się w swoją wiedzą w mediach oraz magazynach specjalistycznych, takich jak: Think Tank Magazine, Personel i Zarządzanie, Firmer, As Sprzedaży, Szef Sprzedaży, magazyn Relacje oraz na innych portalach biznesowych. Autor praktycznych poradników biznesowych, m.in. książek „Checklisty dla biznesu”, „Efektywny System Pracy, czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie” czy „Budowanie zaangażowania”.

Prywatnie pasjonuje się swoją pracą, a ponadto jest miłośnikiem malarstwa, jazzu nowoczesnego i dobrej książki. Biegacz.

Fundacja Dobra Porażka objęła patronatem książki Macieja Sasina:

„Checklisty dla biznesu” –  https://dobraporazka.pl/potega-checklisty/

“Jak mądrze rozwijać firmę i nie zwariować?” – https://www.linkedin.com


reklama własna