Pracownika za błąd zwolnić, czy… awansować?

Pani Stefania popełniła błąd – wypłaciła dużą sumę pieniędzy osobie, która podawała się za stałego kontrahenta firmy, w której pracuje. Pierwsza myśl jej szefa: ZWOLNIĆ! Jaka jest Twoja pierwsza myśl?

Zapraszamy do posłuchania zapisu webinaru, na którym odpowiedzieliśmy na poniższe pytania:

DLA SZEFÓW:

❓ Co zrobić, kiedy pracownik popełni błąd? Zwolnić czy… awansować?

❓ Świadome podejście do reakcji na błędy pracowników. Co jest ważne: kara, a może coś innego? Jakie są konsekwencje takich działań?

❓ Za co należy karać w kontekście błędów popełnianych przez pracowników?

DLA PRACOWNIKÓW:

❓ Popełniłam/em błąd. Co teraz? Ukryć? Przyznać się?

❓ Jak dobrze przyznać się do błędu, aby nie pogorszyć swojej sytuacji?

DLA KAŻDEGO:

❓ Z jakiego powodu warto rozmawiać o porażkach – swoich i cudzych? Jakie są korzyści? Jakie są koszty nie prowadzenia takich rozmów?

❓ Dlaczego trudno nam mówić o własnych (i cudzych) błędach i niepowodzeniach? Jak „przełamać lody” w takiej sytuacji? Kto/co może pomóc?

❓ Ćwiczenie z budowaniem „historii mojej porażki” przy wykorzystaniu kart Failowship (wersja online)

Spotkanie poprowadził Jarek Łojewski

Porażkolog. Pionier propagowania w Polsce idei uczenia się z porażek.

Założyciel i prezes Fundacji Dobra Porażka. Misją Fundacji jest wspierane szybszego rozwoju organizacji i ludzi dzięki umiejętności skutecznego zdobywania doświadczeń wyniesionych z przeżytych porażek.

Pomysłodawca i organizator konferencji Dzień Porażki

Autor kilkudziesięciu artykułów dot. praktycznych aspektów uczenia się na błędach. Prelegent na TEDxGdynia oraz szeregu innych konferencji. Zorganizował m.in. 28 spotkań FuckUp Nights.

Autor metody 5Z, która jest uporządkowanym sposobem uczenia się z porażek. Twórca Failowship – pierwszych na świecie kart uczących dobrego rozmawiania o porażkach.

Obejrzyj zapis wydarzenia


Nie znasz kart Failowship?

FAILOWSHIP to pierwsze na wiecie karty uczące dobrego rozmawiania o porażkach. Pozwalają na nauczenie się rozmawiania o błędach i porażkach w sposób nie powodujący konfliktów, ale pozwalający na wykorzystanie doświadczenia wyniesionego z takiego niepowodzenia.

Mogą być stosowane jako element warsztatów, coachingu, szkoleń czy też do pracy własnej, np. do przygotowania się do rozmowy o własnym niepowodzeniu lub do rozmów z pracownikami.

Karty FAILOWSHIP polecamy:

– trenerom, coachom, mentorom – jako narzędzie wspierające Wasze działania
– menedżerom – jako wsparcie do rozmów z zespołami i pracownikami na temat poniesionych niepowodzeń
– Scrum Masterom – jako pomoc w ośmieleniu zespołów do przeprowadzenia restrospekcji
– Project Managerom – jako wsparcie w przeprowadzeniu wartościowych lesons learned po projektach
– wszystkim osobom – jako wsparcie w rozmowach o błędach własnych lub np. członków zespołów