Jak dobrze rozmawiać i opowiadać o błędach i niepowodzeniach?
webinar (2 godz.) w językach polskim lub angielskim
Dobrze, czyli w sposób, który nie prowadzi do konfliktów, ale do budowania zaufania, wyciągania wniosków i gromadzenia doświadczenia, które przyda się w przyszłości.
Rozmowy o porażkach bardzo często kończą się wzajemnymi pretensjami, atakami, kłótniami. Podchodzi się do nich jako do próby „wyłgania się” z niepowodzenia, na przykład obarczając winą „niespodziewane czynniki” czy też przekazując pretensji i złość w stronę osób, które popełniły błąd. Takie podejście jest niekonstruktywne i nieefektywne. Prowadzi do złych emocji, niszczenia relacji czy burzenia sprawności zespołu.
Dla wielu osób rozmawianie o porażkach jest niekomfortowe. Bardzo źle się czują przedstawiając własne błędy czy niepowodzenia. Nie umieją też rozmawiać z innymi osobami, które popełniły jakieś błędy lub ich działania skończyły się niepowodzeniem.
Rozmowy na temat błędów czy porażek zawsze są trudne. Zwłaszcza, jeśli nie wiemy, jak je przeprowadzić. Zapraszamy do praktycznych ćwiczeń, które pokażą, jak rozmawiać o porażkach, aby nie psuć opinii o sobie czy relacji z innymi ludźmi, ale usprawniać swoje działanie, budować zaufanie i tworzyć nowe wartości.
Brak umiejętności rozmawiania o porażkach powoduje, że unikamy takich rozmów lub robimy to nieprawidłowo i w efekcie ponosimy kolejne niepowodzenie – tracimy wiedzę, doświadczenie, okazję do rozwoju i usprawnienia.
Cel szkolenia:
Powiększenie świadomości i wiedzy uczestników w zakresie:
- budowania racjonalnego podejścia i właściwej postawy wobec błędów i porażek – zawodowych i prywatnych
- wartości i korzyści z rozmawiania o błędach i niepowodzeniach jako elemencie rozwoju osobistego i organizacyjnego
- praktycznych sposobach rozmawiania o własnych błędach i niepowodzeniach, aby nie stracić twarzy i nie utracić zaufania oraz aby słuchacze mogli jak najwięcej skorzystać z doświadczenia osoby dzielącej się swoją historią
- jak rozmawiać o błędach i niepowodzeniach innych osób, aby nie pogorszyć swoich relacji i nauczyć się wspólnie czegoś pożytecznego, usprawniać swoje działanie, budować zaufanie i tworzyć nowe wartości
- jakie są najczęstsze błędy popełniane w trakcie rozmów na temat porażek i jak ich unikać
Grupa docelowa:
Szkolenie polecane jest dla zespołom organizacyjnym i projektowym, menedżerom zespołów i projektów, pracownikom HR, wspierającym jednostki biznesowe, trenerom wewnętrznym.
Skierowane jest do osób, które chcą:
- Rozwijać swoją odporność na stres i radzić sobie z porażkami
- Uczyć się na błędach i wykorzystywać je do wzrostu
- Podejmować ryzyko i eksperymentować z nowymi pomysłami
- Osiągać cele i realizować swoje marzenia
Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestników i organizacji:
- zwiększenie świadomości wartości uczenia się na błędach i porażkach dla osób i organizacji
- poznanie praktycznych metod rozmawiania i opowiadania o niepowodzeniach w bezpieczny sposób
- wzrost umiejętności wyciągania wniosków z błędów i wykorzystywania ich do rozwoju
Powyższe wpływa na:
- lepszą współpracę, komunikację i relacje w zespołach
- lepsze radzenie sobie z błędami i niepowodzeniami
- wzrost odporności na stres związany z błędami i porażkami (przeżytymi lub potencjalnymi)
- zwiększenie zaangażowania i satysfakcji pracowników
- poprawa kultury bezpieczeństwa fizycznego, finansowego i psychicznego
LICZBA UCZESTNIKÓW
- dowolna liczba uczestników
- rekomendujemy, aby udział wzięli równocześnie pracownicy i menedżerowie.
CZAS TRWANIA
do 2 godzin (w zależności od zaangażowania grupy)
Prowadzący
Szkolenie prowadzone jest przez jednego trenera.
Jarek Łojewski
założyciel Fundacji Dobra Porażka
twórca metody Failess i kart Failowship
język polski
Natalia Leśnikowska
trener Fundacji Dobra Porażka
coach rozwoju zawodowego
język angielski lub polski
FORMUŁA SPOTKANIA
- wykład okraszony przykładami
- interaktywne zadania do wykonania na czacie, pozwalające uczestnikom na aktywny udział w zajęciach
- symulacja sytuacji z opowiedzeniem błędzie lub niepowodzeniu, z udziałem chętnych uczestników
- wspólne ocenianie i wypracowywanie sposobu opowiadania i rozmawiania o niepowodzeniach
ZAINTERESOWANI?
Napiszcie do nas – [email protected]
Zaproponujcie termin/y i wielkość grupy.
Podajcie swój telefon – odezwiemy się jak najszybciej!