Jak dobrze rozmawiać i opowiadać o błędach i niepowodzeniach?

webinar (2 godz.) w językach polskim lub angielskim

Dobrze, czyli w sposób, który nie prowadzi do konfliktów, ale do budowania zaufania, wyciągania wniosków i gromadzenia doświadczenia, które przyda się w przyszłości.

Rozmowy o porażkach bardzo często kończą się wzajemnymi pretensjami, atakami, kłótniami. Podchodzi się do nich jako do próby „wyłgania się” z niepowodzenia, na przykład obarczając winą „niespodziewane czynniki” czy też przekazując pretensji i złość w stronę osób, które popełniły błąd. Takie podejście jest niekonstruktywne i nieefektywne. Prowadzi do złych emocji, niszczenia relacji czy burzenia sprawności zespołu.

Dla wielu osób rozmawianie o porażkach jest niekomfortowe. Bardzo źle się czują przedstawiając własne błędy czy niepowodzenia. Nie umieją też rozmawiać z innymi osobami, które popełniły jakieś błędy lub ich działania skończyły się niepowodzeniem. 

Rozmowy na temat błędów czy porażek zawsze są trudne. Zwłaszcza, jeśli nie wiemy, jak je przeprowadzić. Zapraszamy do praktycznych ćwiczeń, które pokażą, jak rozmawiać o porażkach, aby nie psuć opinii o sobie czy relacji z innymi ludźmi, ale usprawniać swoje działanie, budować zaufanie i tworzyć nowe wartości.

Brak umiejętności rozmawiania o porażkach powoduje, że unikamy takich rozmów lub robimy to nieprawidłowo i w efekcie ponosimy kolejne niepowodzenie – tracimy wiedzę, doświadczenie, okazję do rozwoju i usprawnienia.

Cel szkolenia:

Uświadomienie  uczestników:

  • jak rozmawiać o własnych błędach i niepowodzeniach, aby nie stracić twarzy i nie utracić zaufania
  • jak rozmawiać o błędach i niepowodzeniach innych osób, aby nie pogorszyć swoich relacji i nauczyć się wspólnie czegoś pożytecznego, usprawniać swoje działanie, budować zaufanie i tworzyć nowe wartości
  • w jaki sposób opowiadać o błędach i niepowodzeniach, aby słuchacze mogli jak najwięcej skorzystać z Twojego doświadczenia
  • jakie są najczęstsze błędy popełniane w trakcie rozmów na temat porażek i jak ich unikać

Grupa docelowa:

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą:

  • Rozwijać swoją odporność na stres i radzić sobie z porażkami
  • Uczyć się na błędach i wykorzystywać je do wzrostu
  • Podejmować ryzyko i eksperymentować z nowymi pomysłami
  • Osiągać cele i realizować swoje marzenia

Grupa docelowa:

Szkolenie polecane jest dla zespołom organizacyjnym i projektowym, menedżerom zespołów i projektów, pracownikom HR, wspierającym jednostki biznesowe, trenerom wewnętrznym. 

Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestników i organizacji:

  • lepsza współpraca, komunikacja i relacje między pracownikami i z menedżerami
  • lepsze radzenie sobie z niepowodzeniami i wzrost odporności na stres 
  • umiejętność wyciągania wniosków z błędów i wykorzystywania ich do rozwoju
  • zwiększenie zaangażowania i satysfakcji pracowników
  • poprawa kultury bezpieczeństwa fizycznego, finansowego i psychicznego

LICZBA UCZESTNIKÓW

  • dowolna liczba uczestników
  • rekomendujemy, aby udział wzięli równocześnie pracownicy i menedżerowie.

CZAS TRWANIA

do 2 godzin (w zależności od zaangażowania grupy)

FORMUŁA SPOTKANIA

  • wykład okraszony przykładami
  • interaktywne zadania do wykonania na czacie, pozwalające uczestnikom na aktywny udział w zajęciach
  • symulacja sytuacji z opowiedzeniem błędzie lub niepowodzeniu, z udziałem chętnych uczestników
  • wspólne ocenianie i wypracowywanie sposobu opowiadania i rozmawiania o niepowodzeniach

ZAINTERESOWANI?

Napiszcie do nas – [email protected]
Zaproponujcie termin/y i wielkość grupy.
Podajcie swój telefon – odezwiemy się jak najszybciej!