Jak zabić swój biznes, zanim go odpalisz? [zapis webinaru]
Dowiedz się skąd brać pomysły na biznes i jak je skutecznie testować. Dariusz Żuk, założyciel i CEO AIP, w rozmowie z Jarkiem Łojewskim na temat tego, jak generować pomysły biznesowe, weryfikować je bez ponoszenia wysokich kosztów oraz rozwijać swój biznes, ucząc się na własnych błędach.
Spotkanie zorganizowano w maju 2020 w ramach akcji AIPomagamy, wspierającej uruchamianie nowych biznesów w początku pandemii COVID-19 w Polsce.
Udostępniamy materiał, bo ma on wartość niezależną od epidemii 😉
Czego dowiesz się z webinaru?
👉 Skąd brać pomysły na biznes i dlaczego nie tylko z własnej głowy (lub głowy szwagra)?
👉 Jak dowiedzieć się, czy mój pomysł na biznes ma sens, czy NAPRAWDĘ będą na niego klienci?
👉 Zrób to nie sam. Czy Zosie-samosie mają więcej problemów?
👉 Jak zbudować model biznesowy – Klient (Persona), Value Proposition Canvas, Business Model Canvas
👉 Od pomysłu do MVP, czyli jak szybko sprawdzić swój pomysł – wprowadź produkt i go testuj (Fail Fast)
👉 Jak się uczyć swojego biznesu – wykorzystaj swoje błędy i pomyłki, aby usprawniać jego działanie.
👉 Jak skutecznie uczyć się na błędach?
W spotkaniu udział wzięli:
Dariusz Żuk jest założycielem i CEO AIP, współtwórcą Business Linku oraz licznych inicjatyw wspierających ekosystem startupowy w Polsce. Od blisko 16 lat kreuje i rozwija przedsiębiorczość w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Z autorskiego programu AIP skorzystało już ponad 16 tysięcy startupów.
Jarek Łojewski, menedżer IT, pionier studiów nad porażką w Polsce, mentor startupów,
Pierwszą firmę, produkującą gry na komputery Atari, założył w 1991 roku. Był wówczas na pierwszym roku studiów informatycznych na Politechnice Gdańskiej, a jego wspólnikami było dwóch kolegów z liceum, ówcześnie maturzystów. Później była kolejna firma robiąca gry, firma szkoleniowa i… praca w korporacyjnym IT.
Od lat jako coach i mentor wspiera startupy, szkoli profesjonalistów IT, przenosi podejście startupowe do korporacji raz wiedzę nabytą w korporacjach do startupów. Wspomaga przedsiębiorców m.in. w programach akceleracyjnych Inkubatora STARTER czy Clipstera oraz jako niezależny doradca. Pomaga tworzyć lub weryfikować modele i procesy biznesowe oraz wspiera budowanie i rozwój zespołów. Od kilku lat promuje uczenie się na błędach. Najpierw jako organizator spotkań FuckUp Nights, a od kilku lat w założonej przez siebie Fundacji Dobra Porażka.
Zainteresowanym podobną tematyką polecamy:
- Pandemia zakończyła moją przygodę z Quantum CX. Bartosz Rychlicki
- Podejście do porażek było najlepszą nauką, jaką dostałam od ojca
- Beyonce Knowles wyboista droga do sukcesu
- Moje życie to był istny roller coaster. Adrian Wolak, TRAFFIT
- Marek Zmysłowski: Afryka to ziemia obiecana współczesnego biznesu.
- Dlaczego szef firmy Amazon uważa porażki za coś dobrego?
Amazon
- Refleksje nad porażką w budowaniu Firmy Wartej Miliard Dolarów
- Ostra porażka – przypisek do historii Arrow Games
- Baśń o tym, że nie zawsze się udaje – historia porażki Arrow Games
- Moje retro historie, czyli (nie)krótki film o tym, jak zacząłem robić biznesy…
- StartUp. Miliony monet kontra rzeczywistość…
- LEGO Serious Play, czyli jak skutecznie uczyć się z porażek
- 5Z, czyli praktyczna metoda uczenia się z porażek
- Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji.
- Customer Discovery Interviews – Twój produkt będzie lepszy, gdy…
- Jak zabić swój startup, zanim go odpalisz?
- Fail Faster, czyli szybkie porażki to dobre porażki
zdjęcie tytułowe: Business photo created by kues1 – www.freepik.com