Fundacja Dobra Porażka – podsumowanie 2019 roku

Nie wiem czy wiecie, ale „kalendarzowo” nasza Fundacja ma już… 3 lata. A licząc w miesiącach: nieco więcej niż 1 rok… Niezła zagadka matematyczna 🙂 Poniżej znajdziecie rozwiązanie oraz informacje, co ciekawego wydarzyło się u nas przez ten czas. Jest dużo obrazków 😉

Rok 2019 był de facto pierwszym pełnym rokiem działania Fundacji Dobra Porażka. Był też rokiem bardzo intensywnym dla niedużej ekipy, dla której to działanie nie jest głównym zajęciem, ale pracą dodatkową. Dlatego patrząc na poniższą listę jestem zaskoczony i dumny, ile udało się nam osiągnąć przez ten czas.

Dzięki aktywności Zespołu Fundacji, naszym Przyjaciołom oraz również dzięki osobom takim jak Ty, Czytelniku i Czytelniczko, w roku 2019:

1. Zorganizowaliśmy konferencję Dzień Porażki

Gościliśmy 97 uczestników i trzynaścioro prelegentów. Koszty wydarzenia zostały pokryte przez Głównego Sponsora, firmę One2tribe oraz z biletów uczestników. Pozostałe środki zostały przeznaczone na realizację celów statutowych Fundacji.

Tak było na Dniu Porażki, który odbył się 18 stycznia 2019. Zobacz więcej zdjęć.


2. Zrealizowaliśmy projekt „Jak się uczyć na błędach? Scenariusze lekcji”

W ramach projektu Zespół Fundacji w składzie Alicja Gniewek, Agata Lamparska i Grzegorz Rączka wraz z grupą warszawskich nauczycielek przygotował i przetestował zestaw scenariuszy lekcji do wykorzystania w  szkołach. Chemy, aby słowo „porażka” kojarzyło się młody ludziom z okazją do pozyskania doświadczenia, a nie z przykrościami ze strony nauczycieli, rodziców czy kolegów i koleżanek. Scenariusze zostały udostępnione bezpłatnie – można je pobrać tutaj. Projekt został sfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawa oraz ze środków własnych Fundacji.

Zdjęcia z warsztatów. Więcej informacji i zdjęć.


3. Przeprowadziliśmy projekt #NaCudzychBłędach

#NaCudzychBłędach to dwanaście wywiadów z praktykami różnych dziedzin biznesowych, którzy doradzają, w jaki sposób unikać błędów w obszarach, w których są specjalistami. Wywiady dostępne są nieodpłatnie na stronie Fundacji, w formie artykułów, podcastów (również na najpopularniejszych serwisach z podcastami) i wideo. Projekt zrealizowany ze środków własnych Fundacji.


4. Zrealizowaliśmy 4 komercyjne szkolenia

Dobra porażka okazała się atrakcyjnym tematem, którym zainteresowały się duże, międzynarodowe firmy. Zyski ze szkoleń zostały przeznaczone na realizację celów statutowych Fundacji.


5. Przygotowaliśmy badanie kultury uczenia się na błędach w organizacjach

Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy pilotażową wersję badania podejścia do nauki na błędach jako elementu kultury organizacji. Wnioski z pilotażu służą obecnie do korekty badania, które chcemy przeprowadzić szerzej w 2 kwartale 2020 roku. Projekt jest realizowany ze środków własnych Fundacji.

Ekran startowy badania

6. Stworzyliśmy karty Failowship

Failowship to naszym zdaniem pierwsze na świecie narzędzie wspierające naukę dobrego rozmawiania o porażkach. Projekt (prototypy, kilkanaście warsztatów testowych) został zrealizowany ze środków własnych Fundacji.  Karty trafiły do sprzedaży w grudniu. Zysk z ich sprzedaży jest przeznaczony na realizację celów statutowych Fundacji.

pierwszy prototyp kart
wersja aktualna
strona poświęcona kartom
zobacz koniecznie 🙂

Zdjęcia z warsztatów. Więcej informacji i zdjęć.


7. Promowanie idei „dobrej porażki” oraz działań Fundacji Dobra Porażka

Wzięliśmy udział w kilkunastu konferencjach, warsztatach i wystąpieniach, na których propagowaliśmy ideę uczenia się z porażek, radzenia sobie z błędami oraz promowaliśmy cele i działania Fundacji. Koszt udziału w wydarzeniach był pokrywany częściowo przez organizatorów, a w części ze środków własnych Fundacji Dobra Porażka.

udział w panelu dyskusyjnym na Akademii Psychologi Przywództwa Jacka Santorskiego
warsztaty i wystąpienie na konferencji Nowe Trendy w Turystyce
warsztat na konferencji beIT
Turkusowe Śniadanie z kartami Failowship w Gdyni

I co dalej?

Przede wszystkim rozpoczęliśmy przygotowania do 2. Edycji Dnia Porażki, która odbędzie się 12 marca 2020 roku. Szczegóły wydarzenia znajdziecie po kliknięciu na poniższy obrazek. Mamy nadzieję, że zobaczymy tam również Ciebie 🙂

Poza tym planujemy rozpoczęcie w pełnej skali badań kultury organizacji pod kątem uczenia się na błędach (zainteresowanych udziałem prosimy o kontakt).

Mamy też pomysły na kontynuacje projektów „Jak uczyć się na błędach?” oraz #NaCudzychBłędach.

Pojawią się materiały online – webinary live i szkolenia online (mailowe i video).

Dla abonentów newslettera oraz osób, które kupiły lub kupią bilety na Dzień Porażki przygotowujemy dedykowaną ofertę webinarów, szkoleń on-line oraz dostęp do materiałów z konferencji. Te ostatnie pojawią sie już niedługo, więc warto zapisać się na tegoroczną edycję Dnia Porażki lub zapisać się na newsletter – zachęcam!

Wiem, że z pomocą takich Przyjaciół jak Ty, korzystając ze zdobytego w ubiegłym roku doświadczenia oraz zaangażowania Zespołu Fundacji, za rok pochwalimy się kolejnymi, nie mniejszymi osiągnięciami!

Za wpieranie codziennych i projektowych działań Fundacji dziękuję wspaniałemu Zespołowi w składzie: Agata Lamparska, Alicja Gniewek, Agnieszka Łojewska, Grzegorz Rączka i Radek Miernik. DZIĘKUJĘ!

PS. Fundacja została formalnie zarejestrowana 19 listopada 2018 roku. I to jest rozwiązanie zagadki z nagłówka 🙂