#porażkoholik przegląda media [1]

Zapraszam do przeglądu ciekawych artykułów dotyczących błędów i porażek, które bohaterowie materiałów lub opisani przez nich ludzie popełnili w różnych dziedzinach życia. Znajdziecie tutaj też porady praktyków, jak można uniknąć błędów, zminiejszyć ryzyko porażki czy odsunąć możliwość fuckupu.

Jak każda uzależniona osoba i ja mam pewną fobię. Jestem szczególnie wyczulony na wszelkie porażki, błędy, fakapy opisane w mediach. Swój coming-out jako #porażkoholik miałem w trakcie TEDxGdynia. Przy codziennym przeglądzie mediów (głównie w Internecie), podobnie jak Doktor Ania na “złe jedzenie”, ja jestem wyczulony na zjawiska, które opisuję na tym blogu. Nie dlatego, że lubię się gnębić złymi wiadomościami, ale poszukuję pomysłów na rozwiązywanie naszych codziennych lub wyjątkowych problemów, na unikanie błędów, na zmniejszania ryzyka porażek, na omijanie raf, które zawsze znajdą się na naszej drodze.

Z braku czasu nie każdy artykuł jestem w stanie tak opracować, jak ten o firmie Alma, więc zapraszam Was do samodzielnego wyciągania wniosków z błędów, popełnianych przez innych. Oraz do korzystania z rad, jak unikac porażek – czy to biznesowych czy też… żywieniowych.

A ponieważ przegląd ma swoją premierę w Dzień Dziecka, zaczynamy od porad wspomnianej już Ani 🙂

Udanej lektury!

 


 

źródło: zrzut ekranu ze strony doktorania.pl

Nie kupuj dziecku gówien w nagrodę

Anna Makowskadoktorania.pl / styczeń 2018

Kiedy mogę dać dziecku kolorowy jogurcik? A paróweczkę? Takie pytania dostaję codziennie. Odpowiadam zwykle zgodnie z prawdą „nigdy” albo „to zależy”. Ponieważ rynek produktów dla dzieci działa na mnie jak płachta na byka – rzuć okiem na kilka uwag ogólnych.

Ania Makowska, (nie tylko) moja przewidniczka po “złej żywności” podpowiada Wam, jakich błędów należy unikać w odżywianiu dzieci. Jednym z nich jest dawanie “w nagrodę” rzeczy, których dzieci (oraz w większości dorośli) jeść nie powinni. Tymczasem z bliżej nieznanych nam powodów uznajemy, że coś niezdrowego ale smacznego możemy od czasu do czasu dać dziecku “w nagrodę”. Czym to skutkuje? O tym opowiada Doktor Ania, swoim niepowtarzalnym, bezkompromisowym stylu 🙂

 


 

źródło: zrzut ekranu strony Spidersweb.pl

Jak wybuchały największe kryzysy w social mediach w Polsce? Tych afer można było uniknąć

Joanna Tracewicz / Spidersweb.pl / 22.05.2018

Podobno kryzysy w social media wybuchają w weekendy, ale ich efekty mogą skutkować czymś więcej niż tylko dwudniowym skandalem. Na przestrzeni wielu lat, odkąd media społecznościowe zyskują popularność, przekonały się o tym zarówno różne marki i firmy (…) jak i osoby prywatne, nie tylko znane w przestrzeni publicznej.

Joanna Tracewicz opisuje jedne z największych wpadek dot. obecności w mediach społecznościowych takich marek jak nc+, InterRegio, Żytnia, Tiger czy Devil Energy. Dowiecie sie, z czego wyniknęły opisane błedy, jak reagowały na nie firmy i klienci, a m.in. Monika Czaplicka i Joanna “Frota” Krukowska podpowiedziały, jak można było ich uniknąć lub zminimalizować ich skutki.

 


 

źródło: zrzut ekranu strony next.gazeta.p

Jak to się stało, że Nokia już nie łączy ludzi?

Marta Piątkowska / next.gazeta.pl / 09.05.2018

[na początku lat 2000] liczyła się tylko ONA. Czasem ktoś decydował się na zakup Motoroli, Ericssona, Alcatela czy aparatu firmy Sagem, ale to fińska marka nadawała ton. I tak było na całym świecie. W szczytowym momencie Nokia posiadała 40 proc. rynku i w większości kategorii ścigała się sama ze sobą. Fiński koncern był też wymarzonym pracodawcą. Poza dostępem do najnowszych technologii i olbrzymim budżetem na rozwój oferował skandynawski socjal w atmosferze przypominającej bal w Dolinie Krzemowej. Gdyby jednorożce istniały, dzieci pracowników jeździłyby na nich zamiast na kucykach. Po tęczy. Nokia miała wszystko. Doskonałych inżynierów, sprawnych menegerów, świetny marketing. W zasadzie to mieli nawet własnego iPhona, zanim Steve Jobs pokazał swojego, ale z jakiegoś powodu nie wprowadzili go na rynek w odpowiednim momencie.

Marta Piątkowska poleca Wasze uwadze film dokumentalny “Nokia Mobile – We Were Connecting People”, który pokazuje upadek giganta rynku telefonów komórkowych. Firmy, o której kiedyś powtarzano, że “nie może upaść bo jest zbyt duża”. A jednak…

Cały film znajdziecie tutaj:

 


 

źródło: zrzut ekranu strony next.gazeta.p

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów

Marta Piątkowskanext.gazeta.pl / 09.05.2018

Maciej Panek, prezes Panek S.A., firmy, która od 18 lat prowadzi tradycyjny wynajem samochodów. Od roku zajmuje się również carsharingiem. W Warszawie pod logo marki jeździ obecnie 300 samochodów.

W wywiadzie w ramach cyklu Next Time p. Maciej opowiada o tym, jak po stracie swojego majątku udało mu się odbudować psychicznie i finansowo.

 


 

źródło: zrzut ekranu strony https://paweltkaczyk.com

Chcesz innowacji od Apple? Nic nie rozumiesz…

Paweł Tkaczyk / paweltkaczyk.com / stare ale jare 😉

Apple przestał rozmawiać z entuzjastami technologii. Tym ostatnim się to oczywiście nie podoba, ale jest to element doskonale znanej i wzorowo przeprowadzonej strategii, która nazywa się „przekraczaniem przepaści”. Spróbujmy wyjaśnić, czego nie rozumieją ludzie domagający się innowacji od Apple.

Czy Apple czeka los Xeroxa, niegdyś jednej z najbardziej innowacynych firm świata? Jeśli uważacie, że Apple pod przewodnictwem Tima Cooka odchdzi od idei Steva Jobsa i popełnia błąd za błedem, przeczytajcie, co na ten temat ma do powiedzenia Paweł Tkaczyk.

 


 

źródło: zrzut ekranu ze strony businessinsider.com.pl

“Prawdziwy lider się myli”. Ekspertka radzi, jak być autentycznym w biznesie

Karolina Cwalina, PCC ICF / businessinsider.com.pl / 6 kwietnia 2016

Coraz więcej więc osób stara się budować wizerunek specjalisty, eksperta w swojej dziedzinie lub staje się twarzą własnej firmy. I tu zaczynają się schody, bo podobnie jak w przypadku marki produktu, marki osobiste są często „wymyślane” od podstaw.”

Na łamach portalu Business Insider coach biznesu Karolina Cwalina,  zachęca do budowania marki lidera w oparciu o autentyczność, unikanie malowania trawy na zielono i szczerości – zwłaszcza wobec siebie.

 


źródło: zrzut ekranu ze strony bmajewski.wordpress.com

7 kosztownych błędów firm usługowych

Bartosz Majewski / bmajewski.wordpress.com / 31 maja 2018

Ten dowcip zarobił mi najwięcej pieniędzy w życiu. Zwinąłęm go Woody’emu Allenowi. Sporo pracujemy z firmami usługowymi. Jeszcze więcej rozmawiamy z takimi firmami. Czasami widzę sytuacje przypominające faceta z dowcipu. Pomyślałem, że zwrócę waszą uwagę na rzeczy, których moglibyście nie robić, żeby było milej prowadzić firmę usługową. Nie po to by się skarżyć (bo nie mam na co). Klienci Casbega są super i porównując ich do rynku są zdecydowanie powyżej średniej. Większość przykładów dotyczy firm z którymi nie zdecydowaliśmy się na współpracę. Bardziej staram się pokazać czego nie robić.”

Bartosz Majewski, założyciel i szef firmy Casbeg, która wspiera spółki B2B w marketingu i sprzedaży, dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem sprzedawcy. Jeśli chcecie zminimalizować ryzyko porażki w budowaniu firmy, stworzyć przedsiębiorstwo bazujące na zdrowych podstawach – zajrzyjcie do tego tekstu.