Stres & Motywacja – dobra para na trudne czasy [webinar, 7 kwietnia, 20:00]

W pierwszej rozmowie na żywo z cyklu “Pracy utrata to nie koniec świata!” naszym gościem będzie Wojciech Glac, adiunkt w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Największą pasją Wojtka jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki 2019 i organizatorem Dni Mózgu w Trójmieście.

Czytaj dalej

Dzień Porażki 2020 przełożony!

10 marca poinformowaliśmy posiadaczy wejściówek, że ze względu na bezpieczeństwo uczestników i prelegentów  podjęliśmy decyzję przełożenia konferencji Dzień Porażki i warsztatów na inny termin.

Czytaj dalej

Czy dobra porażka też pracuje zdalnie?

Dzisiaj wielu z nas musi się przyzwyczaić do pracy zdalnej, nowej organizacji czasu, własnej pracy, ułożenia planu dnia i zadań, podziału obowiązków i wyznaczeniu na nowo priorytetów.

A zastanawialiście się jak obecnie w zespołach zdalnych radzić sobie z porażkami, błędami, niepowodzeniami, potknięciami, fuckupami? Bez względu na to, jak je nazwiemy, one nadal będą się pojawiały.

Czytaj dalej

Trudna rozmowa, czyli jak opowiadać o sprawach, które chciałoby się zamieść pod dywan?

Przekazywanie informacji o trudnych sprawach – błędach, awariach, zaniedbaniach, porażkach – jest bardzo trudne. Tak dla mówiącego o nich jak i dla odbiorcy. Dlatego warto postępować tak, aby taka trudna rozmowa była jak najmniej stresująca dla obu stron. Przekazujący informacje powinien odpowiednio przygotować się do takiego wydarzenia. Nie ma nic złego w przyjściu na rozmowę z planem, jak chcesz ją poprowadzić. Warto też skorzystać z poniższych wskazówek, aby taka rozmowa była jak najlepiej przeprowadzona i przyjęta przez odbiorcę.

Czytaj dalej

5Z, czyli praktyczna metoda uczenia się z porażek

Kiedy w styczniu 2018 roku występowałem na TEDx Gdynia, zadałem widowni pytanie: “Kto z Was wie, że z porażek należy się uczyć?”. Ręce w górę podniosła niemal cała sala, czyli około 130 osób. Kiedy zadałem kolejne pytanie: “Kto z Was wie, jak to robić? Kto zna jakąkolwiek praktyczną metodę uczenia się z porażek?” w górę podniosły się… 2 ręce. Tutaj znajdziecie opis 5Z – takiej właśnie praktycznej metody, która pozwoli przejść od identyfikacji faktycznej porażki. przez wyciągnięcie z niej wniosków i doświadczeń, do efektywnego wdrożenia wyniesionych z niej nauk.

Czytaj dalej

Kultura potępiania czy kultura uczenia się na błędach?

Jakie podejście jest obecne w Twojej organizacji? Czy to bardziej kultura potępiania, objawiająca się wstydem i wytykaniem błędów, gdy coś pójdzie nie tak? Czy może jest to raczej kultura uczenia się na błędach, w której porażka jest traktowana jako okazja do nauki, wspierającej rozwój?

Czytaj dalej

13 porad, jak nie ponieść porażki pracując z Trudną Osobą

W trakcie codziennej pracy czy uczestnicząc w projektach lub innych zdarzeniach możemy spotkać osoby, z którymi z jakiegoś powodu współpracuje się nam trudniej, niż z innymi. Nie potrafimy się z nimi dogadać, robią nam „pod górkę”, bojkotują naszą pracę, dewaluują ją, nastawiają przeciwko nam innych ludzi. Zdarza się, że zmieniają co chwilę zdanie czy wręcz kłamią nam czy naszym szefom o relacjach z nami. Jak radzić sobie z taką Trudną Osobą, jeśli mimo wszystko chcemy dokończyć projekt czy też musimy współpracować z takim klientem?

Czytaj dalej

Jak pomóc dzieciom nauczyć się porażki?

Rodzice często uważają, że ich celem jest pomóc swoim dzieciom w odniesieniu sukcesu. Ale tak nauczyciele, jak i inni profesjonaliści pracujący z dziećmi są coraz bardziej przekonani, że dzieci potrzebują pomocy nie w odnoszeniu sukcesów, a w ponoszeniu porażek. Tylko potykając się i przeżywając niepowodzenia dzieci nauczą się, jak sobie z nimi radzić w dorosłości.

Czytaj dalej

Co jest potrzebne, aby rzeczowo rozmawiać o błędach i wyciągać z nich wnioski?

Często słyszę – „Dzień Porażki, naprawdę? Ale czemu akurat taki temat? Jakiś dziwny.” Tak, taki temat, bo uważam, że nic bardziej nie uczy niż błędy.  Oczywiście nie zawsze i nie każde błędy. Według mnie, aby porażka uczyła, niezbędne są 3 elementy.

Czytaj dalej

Jak myślenie o porażce i o sobie wpływa na nasze działania?

Jednym z odkryć psychologii poznawczo-behawioralnej jest stwierdzenie, że to nie sytuacja powoduje nasze emocje i zachowanie, ale nasza interpretacja tej sytuacji wpływa na to, jak się czujemy. To samo zdanie, ten sam rezultat możemy odebrać inaczej, w zależności od tego, co myślimy o sobie, o świecie i o innych, jakie mamy przekonanie na dany temat nagłówek ze słowami kluczowymi

Czytaj dalej