„Planowanie to mój sposób na to, żeby oddychać swobodniej.” Anna Mikians
Czy porażkę da się zaplanować?
A może właśnie dzięki dobremu planowaniu można ją oswoić?
Ania Mikians – specjalistka od organizacji, planowania i porządkowania chaosu – opowiada o kulisach Dnia Porażki ...2024 i pracy z Fundacją Dobra Porażka. W rozmowie z Rafałem Hampelem wspomina o błędach w edukacji, pracy zespołowej, dzieciach i… spokojnym tygodniu.
Jak mówi Ania: „Planowanie to mój sposób na spokój – nie po to, żeby kontrolować, ale żeby oddychać swobodniej.”
Dowiesz się, jak zminimalizować stres, działać skutecznie i nie bać się błędów – bo są one częścią procesu.🎧
1. „Planowanie to mój sposób na spokój – nie po to, żeby kontrolować, ale żeby oddychać swobodniej.”
2. „Dobrze zaplanowany chaos to już pół sukcesu.”
3. „Porażka nie musi być końcem – może być przystankiem do czegoś nowego.”
4. „Uczę dzieci, że jeśli coś im się nie udało, to szkoda… bo z porażki można się wiele nauczyć.”
5. „Błędy to nie my – to sytuacje, które nas kształtują.”
6. „Przyznanie się do błędu to nie wstyd, to odwaga.”
7. „Zespół z misją daje przestrzeń na autentyczność – nawet wtedy, gdy coś nie wyjdzie.”
8. „Dzień Porażki to nie tylko wydarzenie – to zmiana perspektywy.”
9. „Nie każda przegrana to porażka. Czasem to po prostu znak, że warto spróbować gdzie indziej.”
10. „Rozmawianie o błędach to edukacja w dwie strony – i dla dzieci, i dla dorosłych.”
P.S. Spodobało się? Nie zapomnij zasubskrybować naszego podcastu.Show More
Now Playing
„Planowanie to mój sposób na to, żeby oddychać swobodniej.” Anna Mikians
Czy porażkę da się zaplanować? A może właśnie dzięki dobremu planowaniu można ją oswoić? Ania Mikians – specjalistka od organizacji, planowania i porządkowania chaosu – opowiada o kulisach Dnia ...
Czy porażkę da się zaplanować?
A może właśnie dzięki dobremu planowaniu można ją oswoić?
Ania Mikians – specjalistka od organizacji, planowania i porządkowania chaosu – opowiada o kulisach Dnia Porażki ...2024 i pracy z Fundacją Dobra Porażka. W rozmowie z Rafałem Hampelem wspomina o błędach w edukacji, pracy zespołowej, dzieciach i… spokojnym tygodniu.
Jak mówi Ania: „Planowanie to mój sposób na spokój – nie po to, żeby kontrolować, ale żeby oddychać swobodniej.”
Dowiesz się, jak zminimalizować stres, działać skutecznie i nie bać się błędów – bo są one częścią procesu.🎧
1. „Planowanie to mój sposób na spokój – nie po to, żeby kontrolować, ale żeby oddychać swobodniej.”
2. „Dobrze zaplanowany chaos to już pół sukcesu.”
3. „Porażka nie musi być końcem – może być przystankiem do czegoś nowego.”
4. „Uczę dzieci, że jeśli coś im się nie udało, to szkoda… bo z porażki można się wiele nauczyć.”
5. „Błędy to nie my – to sytuacje, które nas kształtują.”
6. „Przyznanie się do błędu to nie wstyd, to odwaga.”
7. „Zespół z misją daje przestrzeń na autentyczność – nawet wtedy, gdy coś nie wyjdzie.”
8. „Dzień Porażki to nie tylko wydarzenie – to zmiana perspektywy.”
9. „Nie każda przegrana to porażka. Czasem to po prostu znak, że warto spróbować gdzie indziej.”
10. „Rozmawianie o błędach to edukacja w dwie strony – i dla dzieci, i dla dorosłych.”
P.S. Spodobało się? Nie zapomnij zasubskrybować naszego podcastu.Show More
Now Playing
„Błędy, które uczą. Słowa, które pomagają.” - Joanna Burdek
Joanna Burdek, ekspertka od neurocopywritingu, zabiera nas w podróż po meandrach języka, który leczy i rozwija. Rozmawiamy o tym, jak konkretne słowa i sformułowania wpływają na emocje po ...
Joanna Burdek, ekspertka od neurocopywritingu, zabiera nas w podróż po meandrach języka, który leczy i rozwija.
Rozmawiamy o tym, jak konkretne słowa i sformułowania wpływają na emocje po błędach, jak zmienić ...język z "porażki" na "lekcję", i dlaczego warto świadomie dobierać komunikaty, by nie wywoływać reakcji obronnych.
Joanna dzieli się przykładami, jak słowo „porażka” obciąża emocjonalnie, a określenia takie jak „wydarzenie sprzeczne z oczekiwaniami” pozwalają mózgowi szybciej przejść do działania.
Opowiada też o technikach radzenia sobie z emocjami – od zmiany narracji wewnętrznej, przez ruch fizyczny, po tworzenie listy konkretnych wniosków. W odcinku nie zabrakło również rozmów o syndromie oszusta, storytellingu, języku liderów oraz znaczeniu bezpieczeństwa psychologicznego w pracy i relacjach.
To rozmowa, która inspiruje do zmiany!
Dowiesz się między innymi:
• dlaczego słowo „porażka” może wywoływać lęk i jak je zastąpić,
• jak techniki neurocopywritingu – takie jak język e-Prime, przeramowanie czy język bez ocen – pomagają w pracy z emocjami,
• jak mówić o błędach w zespole, by budować zaufanie zamiast dystansu,
• czym jest "feedback z ludzką twarzą" i dlaczego zaczyna się od empatii,
• jak słowa mogą zmieniać wewnętrzny dialog i wspierać w chwilach zwątpienia,
• jak język zmienia percepcję błędów i porażek,
• co oznacza "słodko-pierdząca kultura sukcesu" i jak się jej nie poddać,
• jakie słowa blokują uczenie się z błędów,
• jak stworzyć język wsparcia i rozwoju, nawet gdy "nie wyszło"To rozmowa, która zostanie z Tobą na dłużej!
Cytaty:
• "Porażka jest jak twarde łóżko, na które spadasz z impetem – boli, ale prostuje kręgosłup."
• "Nie mów: jestem głupi. Powiedz: moja ocena była nietrafna."
• "Social media to świat słodko-pierdzącego sukcesu."
• "Nie udało się? To tylko próba, która wymaga poprawy."
• "Neurocopywriting pomaga pisać tak, by budować psychologiczną bezpieczeństwo."
• "Mózg robi tylko jedną rzecz naraz – wykorzystaj to, by przerwać spiralę emocji."
• "Zamiast pytać: dlaczego to zrobiłeś? zapytaj: co się wydarzyło?"
• "Język może wspierać albo niszczyć – wybieraj słowa, które budują."
• "Porażki nie są przeciwko Tobie. One są dla Ciebie."Zasubskrybuj i podziel się z kimś, kto czasem zapomina, że porażka to tylko przystanek, a nie koniec drogi.
Spotify: https://open.spotify.com/show/7GdUUIf7r0sqTHAmtt5fz8?si=88464b439a09491e
YouTube: https://youtube.com/playlist?list=PLHQiVZc9kan6iex42g5COHbCwk6Za8Mqu&si=dgktO-MMGaEM5uZv
W tym odcinku Podcastu Fundacji Dobra Porażka głos oddajemy… Rafałowi Hampelowi, który zwykle prowadzi rozmowy, a dziś sam siada po drugiej stronie mikrofonu. Opowiada Kasi Bugli o swojej drodze ...
W tym odcinku Podcastu Fundacji Dobra Porażka głos oddajemy… Rafałowi Hampelowi, który zwykle prowadzi rozmowy, a dziś sam siada po drugiej stronie mikrofonu.
Opowiada Kasi Bugli o swojej drodze do ...Fundacji – od momentu, gdy jako uczestnik zaintrygowany „Dniem Porażki” śledził wystąpienia Tomasza Zielińskiego czy Jacka Santorskiego, po rolę wolontariusza, moderatora i współtwórcy wydarzeń.
Mówi o tym, jak Fundacja zmieniła jego podejście do błędów – zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym – oraz jak wygląda codzienność w branży, gdzie pomyłki są nieuniknione.
Poznasz kulisy organizacji Dnia Porażki, zapraszania inspirujących gości takich jak Gosia Rygalik, Oskar Zięta czy Krystyna Łuczak-Surówka oraz marzenia o tym, by kultura uczenia się na błędach dotarła do tysięcy osób, a nie tylko do wtajemniczonych.
Zyskasz praktyczne spojrzenie na to, jak mówić o błędach otwarcie, dlaczego warto przyznać się do pomyłki i czemu niektóre problemy najlepiej… przeczekać do poniedziałku.
Na jakie ważne pytania znajdziesz odpowiedzi w tej rozmowie?
• Jak zmienia się podejście do porażki pod wpływem pracy z ludźmi i doświadczeniem?
• Dlaczego niektóre błędy warto przeczekać?
• Jak mówić o błędach otwarcie i bez wstydu?
• Co zrobić, by zwiększyć zasięg i wpływ projektów edukacyjnych?
• Jak łączyć doświadczenia z różnych branż i środowisk, by inspirować innych?Top 10 cytatów z odcinka:
1. „W mojej branży, kiedy mówimy o remontowaniu mieszkań, trzeba założyć, że błędy na pewno się pojawią. Pytanie tylko – kiedy i w jakiej będą skali.”
2. „Pozwoliłem sobie na to, by popełniać błędy. I proszę klientów, by weryfikowali moje zestawienia – nie zrzucam odpowiedzialności, ale działamy wspólnie.”
3. „Piątek to dzień, w którym wysypują się wszystkie trudne tematy. Nauczyłem się zostawiać je do poniedziałku – czasem same się rozwiązują.”
4. „Na wystawie Oskara Zięty podszedłem do niego, a on powiedział: ‘O, pan Porażka!’ – zapamiętał mnie z Fundacji. To było bardzo miłe.”
5. „Dzień Porażki? Zaintrygowało mnie to wydarzenie od samego początku – temat błędów wciągnął mnie na dobre.”
6. „Nie chowam się z błędami. Mówię wprost: to był mój błąd, nie analizuję kto i kiedy – tylko co możemy z tym zrobić.”
7. „Zamówiłem nie ten kolor szafki robionej na zamówienie. Kosztowna pomyłka – i ważna lekcja.”
8. „Oskar Zięta był inspiracją nawet dla mojej kilkuletniej bratanicy. Takie spotkania pokazują, że porażka może inspirować każdego.”
9. „Fundacja to nieustanne poszukiwanie pomysłów, nazwisk, tematów. I ogromna burza mózgów po każdej edycji Dnia Porażki.”
10. „Chciałbym, żeby o błędach mówiło się głośno także w mojej branży – bo to ogromna wartość i lekcja dla całego środowiska.”ZAPRASZAMY DO SŁUCHANIA!
PS. Spodobało się? Nie zapomnijcie zasubskrybować naszego podcastu!Show More
Now Playing
"Odpoczywasz z radością, czy z poczucia obowiązku?" - Urszula Rudzka-Stankiewicz
Dlaczego warto posłuchać? Otrzymasz konkretne strategie radzenia sobie z porażką, poznasz psychologiczne mechanizmy odpoczynku i zyskasz inspirację do budowania życzliwości wobec siebie. Czy ...
Dlaczego warto posłuchać?
Otrzymasz konkretne strategie radzenia sobie z porażką, poznasz psychologiczne mechanizmy odpoczynku i zyskasz inspirację do budowania życzliwości wobec siebie.
Czy potrafisz naprawdę odpoczywać? A może twój weekendowy relaks to ...tylko kolejny obowiązek do odhaczenia?
Zapraszamy do wysłuchania kolejnego odcinku podcastu Fundacji Dobra Porażka.
Natalia Leśnikowska rozmawia z Urszulą Rudzką-Stankiewicz – psycholożką i twórczynią platformy Odetchnij.pl (https://odetchnij.pl/)
Tematem przewodnim jest odpoczynek – ten prawdziwy, regenerujący i świadomy. Ula opowiada o porażkach, które ją wzmocniły, i podpowiada, jak z łagodnością podejść do zmiany nawyków oraz życia w biegu. Oraz dzieli się swoimi doświadczeniami z budowy marki Odetchnij.
Nasza rozmówczyni podkreśla znaczenie małych kroków, życzliwości wobec siebie i realistycznego podejścia do własnych możliwości. Zamiast radykalnych rewolucji – proponuje stopniowe wprowadzanie drobnych zmian i szukanie własnych rytuałów, które wspierają codzienny dobrostan.
Dzieli się przesłaniem, które stanowi fundament projektu Odetchnij – byśmy potrafili zatrzymać się choćby na pięć sekund i powiedzieć do siebie coś dobrego:
"To właśnie język, którym się do siebie zwracamy, tworzy jakość naszego życia – zarówno na poziomie psychicznym, jak i fizjologicznym. Jesteśmy jedyną osobą, z którą spędzamy całe życie, dlatego warto traktować siebie z troską, życzliwością i szacunkiem – nie tylko w chwilach sukcesu, ale także w momentach zwątpienia i porażki."
Kilka cytatów na zachętę:
• „Czas dla siebie to nie luksus – to klucz do lepszego życia.”
• „Najbardziej pomogła mi odwaga ludzi, którzy mówili: ‘Zatrzymaj się. To zły kierunek’.”
• „Za bardzo chciałam mieć wszystko idealne od razu – a zapomniałam o minimum viable product.”
• „Błędy i porażki są nieodłącznym elementem rozwoju – nawet jeśli to nie pierwsza firma.”
• „Nie musisz biegać, jeśli tego nie lubisz – znajdź swój sposób na aktywność.”
• „Mapę marzeń wieszam w gabinecie – to mój kompas.”
• „Mówcie do siebie dobrze. To najważniejsza relacja, jaką macie – ze sobą.”
• "Feedback może być bolesny, ale jest bezcenny, jeśli go przyjmiesz.”
• „Zmiana bez konkretów nie działa. Musimy wiedzieć: co, od kiedy i jak.”
• „Nie dowalajmy sobie. Zróbmy mały krok i bądźmy za to dla siebie dobrzy.”ZAPRASZAMY DO SŁUCHANIA!
PS. Spodobało się? Nie zapomnijcie zasubskrybować naszego podcastu!Show More
Now Playing
"Porażka. Brzmi źle. A może... dobrze?" Jarosław Łojewski
W tym odcinku rozkładamy porażkę na czynniki pierwsze i pokazujemy, że błąd to nie koniec świata – to dopiero początek. Rafał Hampel (wolontariusz Fundacji) i Jarek Łojewski (założyciel i prezes ...
W tym odcinku rozkładamy porażkę na czynniki pierwsze i pokazujemy, że błąd to nie koniec świata – to dopiero początek. Rafał Hampel (wolontariusz Fundacji) i Jarek Łojewski (założyciel i prezes ...Fundacji Dobra Porażka) rozmawiają szczerze o tym, dlaczego warto nauczyć się przegrywać… żeby potem wygrywać mądrzej.
Na jakie pytania znajdziesz tu odpowiedzi?
• Dlaczego wciąż wstydzimy się błędów – w pracy, w szkole, w życiu?
• Jak budować kulturę uczenia się na porażkach, zamiast je zamiatać pod dywan?
• Czy w organizacji można mówić otwarcie o tym, co się nie udało – i jeszcze na tym zyskać?
• Jakie narzędzia pomagają zespołom i liderom wyciągać wnioski z błędów bez oceniania?
Tematy, które mogą Cię zainteresować:
• Metody i narzędzia radzenia sobie z niepowodzeniami w organizacjach
• Jak wspierać pracowników w uczeniu się na błędach
• Kultura bezpieczeństwa psychicznego w zespole
• Edukacja dzieci w radzeniu sobie z porażką (spoiler: dorośli też mogą się wiele nauczyć!)
CYTATY:
„Porażka to coś, co może się przydarzyć każdemu – i właśnie dlatego warto się nauczyć, jak sobie z nią radzić.”
„Nie chodzi o to, by ukarać za błąd, tylko o to, żeby zrozumieć, dlaczego do niego doszło – i jak go nie powtórzyć.”
„Jeśli nie mówimy o błędach, chowamy problemy do szuflady. A one i tak kiedyś z niej wyskoczą.”
„Brak kultury uczenia się na błędach to nie tylko zagrożenie – to też hamulec dla innowacyjności.”
„Nie każda porażka wynika z błędu człowieka – czasem zawodzi system, otoczenie, brak jasnych zasad. I to też trzeba umieć zauważyć.”
A jeśli dla Ciebie temat wyciągania lekcji z niepowodzeń jest tak bliski jak dla nas Zajrzyj na stronę http://www.dobraporazka.pl i Zobacz jak wspieramy tę niełatwą sztukę.Show More
Now Playing
"Dobra Porażka? Zbuduj ją z LEGO. Serio." Marta Śpik
Poznaj Martę Śpik – wolontariuszkę Fundacji, HR-owca, coacha, edukatorkę i kobietę, która wie, że porażka to nie koniec, tylko początek ciekawej historii. W tym odcinku rozmawia z Rafałem ...
Poznaj Martę Śpik – wolontariuszkę Fundacji, HR-owca, coacha, edukatorkę i kobietę, która wie, że porażka to nie koniec, tylko początek ciekawej historii. W tym odcinku rozmawia z Rafałem Hampelem o ...tym, jak wykorzystuje błędy (swoje i cudze) do rozwoju ludzi – i jak uczą się tego dzieci, dorośli i całe zespoły. Od warsztatów w korporacjach po plakaty z supermocami w szkole.
Na jakie pytania znajdziesz tu odpowiedzi?
• Jak rozmawiać o błędach, żeby nie zamieniały się w ocenianie?
• Dlaczego dzieci czasem lepiej radzą sobie z porażką niż dorośli?
• Co daje przestrzeń do szczerości w zespole?
• Jak zbudować kulturę błędu... dosłownie, z klocków?
Tematy, które mogą Cię zainteresować:
• HR i porażki – jak wspierać pracowników i liderów
• Warsztaty z dziećmi – jak uczą się od siebie nawzajem
• Emocje, zaufanie i rozmowy, które zostają na długo
• Edukacja i sport – dwa światy, w których porażka bywa największym nauczycielemBo kiedy uczymy się przegrywać, naprawdę zaczynamy wygrywać!
Cytaty:
„Chciałam nauczyć się lepiej radzić sobie z porażkami – i gdy już się tego nauczę, dzielić się tym z innymi.”
„Dzieci są bardzo wdzięcznymi odbiorcami – im młodsze, tym łatwiej i prościej potrafią wyciągać niesamowite wnioski.”
„Zaufanie w zespole to podstawa – wtedy rozmowa o błędach przestaje być straszna.”
„Najlepiej nie szukać winnego, tylko rozwiązania. To jest naprawdę istotne.”
„Porażka nie musi być naszym krytykiem – może stać się naszym sprzymierzeńcem.”
"Porażka to złoto, serio. Trzeba tylko nauczyć się je wydobywać". Natalia Leśnikowska
W tym odcinku poznajemy Natalię Leśnikowską – kobietę o wielu rolach, która łączy karierę korporacyjną i coachingową ze wspieraniem misji Fundacji Dobra Porażka. Opowiada, jak z uczestniczki Dnia ...
W tym odcinku poznajemy Natalię Leśnikowską – kobietę o wielu rolach, która łączy karierę korporacyjną i coachingową ze wspieraniem misji Fundacji Dobra Porażka. Opowiada, jak z uczestniczki Dnia Porażki stała ...się częścią zespołu i dlaczego... porażka zmieniła jej życie zawodowe.
Na jakie pytania znajdziesz tu odpowiedzi?
• Jak zamienić błąd w drogowskaz, a nie hamulec?
• Czy w pracy naprawdę da się mówić otwarcie o tym, co się nie udało?
• Jak wygląda budowanie kultury błędu od kuchni – w firmach, zespołach i w nas samych?
• Co daje wolontariat w fundacji i jak może zmieniać perspektywę?
Tematy, które mogą Cię zainteresować:
• Jak przełamać wstyd związany z niepowodzeniami?
• Dlaczego organizacje wciąż boją się porażek?
• Fundacja Dobra Porażka od środka – o ludziach, pasji i misji
• Inspirujący goście Fundacji – m.in. Mateusz Kusznierewicz z bardzo ludzkiej strony
Bo porażka to nie koniec świata. To czasem jego najważniejszy początek.
CYTATY:
„Porażka to złoto – z niej można czerpać garściami.”
„Odważne, szczere, transparentne mówienie o porażkach niesamowicie wzbogaca.”
„Warto działać odważnie i pamiętać, że porażka nie jest końcem świata.”
„Nie każdy musi być prymusem – najważniejsze to mieć przestrzeń do rozmowy i zrozumienia.”
„Dzięki Fundacji zrozumiałam, że niepowodzenia mogą być cenną lekcją, a nie powodem do wstydu.”
Chcesz dowiedzieć się więcej o działalności Fundacji?
Zajrzyj na stronę dobraporazka.pl i sprawdź jak oswajamy błędy i niepowodzenia.Show More
Now Playing
"Człowiek to nie funkcja. To człowiek". Katarzyna Bugla.
Katarzyna Bugla – HR-owczyni z sercem do ludzi, wolontariuszka Fundacji oraz współtwórczyni Dnia Porażki – w rozmowie z Rafałem Hampelem opowiada o swojej drodze do Fundacji Dobra Porażka, ...
Katarzyna Bugla – HR-owczyni z sercem do ludzi, wolontariuszka Fundacji oraz współtwórczyni Dnia Porażki – w rozmowie z Rafałem Hampelem opowiada o swojej drodze do Fundacji Dobra Porażka, pokonywaniu własnych barier ...i o tym, dlaczego rozmowy o błędach są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek.
Usłyszysz o fabrykach, ludziach, emocjach i marzeniu o sali pełnej ludzi gotowych mówić o tym, co się nie udało.
Na jakie pytania znajdziesz tu odpowiedzi?
• Jak stworzyć bezpieczną przestrzeń na mówienie o błędach – w pracy i w życiu?
• Co zrobić, by ludzie nie bali się przyznawać do pomyłek?
• Czy można prowadzić rozmowy z prelegentami, nie będąc „osobą medialną”?
• Dlaczego warto uczyć dzieci i dorosłych, że porażka to nie koniec?
Tematy, które mogą Cię zainteresować:
• HR w praktyce – jak wspierać człowieka, nie tylko pracownika
• Porażka w fabryce – o błędach, które mogą kosztować naprawdę dużo
• Fundacja od kulis – jak wygląda współpraca z prelegentami Dnia Porażki
• Edukacja, dzieci, odwaga i misja, która ma sensBo nie chodzi tylko o wyciąganie lekcji z błędów. Chodzi o to, żeby w ogóle dać sobie prawo do ich popełniania.
CYTATY:
„Człowiek jest człowiekiem – nie dyrektorem, specjalistą czy pracownikiem produkcji. Przede wszystkim człowiekiem.”
„To, co robimy w fundacji, pozwala porażkę oswoić – ze wszystkich możliwych stron.”
„Chciałam nauczyć się, jak lepiej radzić sobie z błędami – i potem dzielić się tym z innymi.”
„Nie chodzi tylko o wyciąganie lekcji, ale też o danie sobie przyzwolenia, że możemy się pomylić.”
„Marzyłoby mi się, żeby dzień porażki odbył się stacjonarnie – z pełną salą ludzi gotowych rozmawiać o tym, co się nie udało.”
Zainteresowało Cię to o czym rozmawiamy?
Zajrzyj na stronę http://www.dobraporazka.pl i Sprawdź co może zaoferować Ci Fundacja Dobra Porażka.Show More
Now Playing
PORAŻKI EDUKACJI - rozmowa Kasi Bugla z Leszkiem Dowgiałło, część 2.
SZKOŁA UCZY REGUŁ, ALE NIE ŻYCIA – CZAS TO ZMIENIĆ! Kasia Bugla (wolontariuszka i trenerka Fundacji Dobra Porażka) oraz Leszek Dowgiałło (pedagog, profilaktyk, edukator kadry pedagogicznej) ...
SZKOŁA UCZY REGUŁ, ALE NIE ŻYCIA – CZAS TO ZMIENIĆ!
Kasia Bugla (wolontariuszka i trenerka Fundacji Dobra Porażka) oraz Leszek Dowgiałło (pedagog, profilaktyk, edukator kadry pedagogicznej) wzięli pod lupę polski system ...edukacji. Od wyzwań, z jakimi mierzą się nauczyciele, przez relacje z uczniami i rodzicami, aż po trudne tematy, takie jak przemoc w szkołach czy wypalenie zawodowe.
Nasz Gość , który od lat działa w edukacji i profilaktyce społecznej, dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat tego, co w systemie działa, a co zdecydowanie wymaga poprawy.
❓Czy edukacja faktycznie uczy, czy raczej wbija dzieci w schematy, które zabijają kreatywność i relacje?
❓Dlaczego wciąż próbujemy „panować” nad klasą zamiast budować z uczniami prawdziwe więzi?
W drugiej części rozmowy rozbijamy na kawałki największe mity o edukacji i pokazujemy, jak szkoła mogłaby wyglądać lepiej. (link do części 1.: https://youtu.be/Gzd2X_BTNnI)
❓ Jakie mity obalamy?
❌ „Dzieci muszą dostosować się do systemu” – a może to system powinien dostosować się do dzieci?
❌ „Ocenianie jest sprawiedliwe” – czy na pewno jedynka z pracy domowej mówi coś o uczniu, który nie ma warunków do nauki?
❌ „Nauczyciel ma zawsze rację” – a co, jeśli uczniowie mają lepsze pomysły?
❌ „Szkoła przygotowuje do życia” – ale do jakiego życia?
❓ Na jakie pytania znajdziesz tu odpowiedzi?
✅ Dlaczego dzieci boją się mówić w szkole?
✅ Jak budować relacje między nauczycielem a uczniem zamiast władzy i kontroli?
✅ Co zrobić, żeby edukacja dawała realne wsparcie zamiast stresu?
✅ Jak szkoła może naprawdę pomagać dzieciom w kryzysie psychicznym?
📌 Poruszane tematy:
🎓 Psychologia edukacji – jak szkoła wpływa na dzieci?
🔄 Kryzys mentalny młodzieży – gdzie leży problem?
💡 Lepsza edukacja – jak zmieniać szkołę na lepsze?
👩🏫 Rola nauczycieli – czy mogą być dla uczniów prawdziwym wsparciem?
To nie kolejna narzekanina na szkołę – to konkretna rozmowa o tym, co możemy zmienić! 🎧🔥
Ta rozmowa otwiera oczy na wiele problemów i pokazuje, że polska szkoła ma ogromny potencjał, ale wymaga wsparcia – zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.
Jeśli interesują Cię kwestie edukacji, wychowania czy pracy z młodzieżą, to koniecznie musisz tego posłuchać! 😊
🫵Nagranie jest częścią kampanii edukacyjnej #BlędyKształcą
(fb.com/hashtag/błędykształcą/)
organizator kampanii: spokopolski.pl
Fundacja Dobra Porażka jest Patronem kampanii edukacyjnej #BlędyKształcąShow More
Now Playing
Zwiastun
O czym jest ten podcast? Posłuchaj jak o dobrych porażkach mówią nasi Goście. Zajrzyj na stronę www.dobraporazka.pl Odwiedź nasz porażkowy kanał na https://www.youtube.com/@dobraporazka ...
PORAŻKI EDUKACJI - rozmowa Kasi Bugla z Leszkiem Dowgiałło, część 1.
Kasia Bugla (wolontariuszka i trenerka Fundacji Dobra Porażka) oraz Leszek Dowgiałło (pedagog, profilaktyk, edukator kadry pedagogicznej) wzięli pod lupę polski system edukacji. Od wyzwań, z ...
Kasia Bugla (wolontariuszka i trenerka Fundacji Dobra Porażka) oraz Leszek Dowgiałło (pedagog, profilaktyk, edukator kadry pedagogicznej) wzięli pod lupę polski system edukacji. Od wyzwań, z jakimi mierzą się nauczyciele, przez ...relacje z uczniami i rodzicami, aż po trudne tematy, takie jak przemoc w szkołach czy wypalenie zawodowe.
Nasz Gość , który od lat działa w edukacji i profilaktyce społecznej, dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat tego, co w systemie działa, a co zdecydowanie wymaga poprawy.
Rozmawiamy o tym, jak nauczyciele radzą sobie w codziennej pracy, jakich narzędzi im brakuje i dlaczego czasem czują się pozostawieni sami sobie. Poruszamy też temat rosnących oczekiwań wobec szkół, które mają nie tylko uczyć, ale też wychowywać – często w sytuacji, gdy rodzice są mniej zaangażowani.
Na jakie pytania znajdziesz odpowiedź w tej części rozmowy?
🐔 Dlaczego nauczyciele mówią, że czują się jak kury, które muszą znieść wszystko?
🤜 Jak radzić sobie z przemocą w szkołach i co zrobić, gdy uczeń staje się agresywny?
👩🏫 Czy obecne szkolenia dla nauczycieli rzeczywiście odpowiadają na ich potrzeby?
🤝 Jak poprawić współpracę między szkołą a rodzicami?
🛣️ Czy system edukacji bardziej uczy, czy tylko pędzi do realizacji programu?
W rozmowie znajdziesz odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które dotykają codzienności szkół, wyzwań stojących przed nauczycielami i uczniami oraz relacji między wszystkimi stronami zaangażowanymi w edukację.
Tematy, które mogą Cię poruszyć:
👉 presja na nauczycieli i uczniów – przeładowane programy, brak czasu na rozwijanie kreatywności czy samodzielnego myślenia.
👉 relacje szkoła–rodzic – dlaczego tak trudno o dobrą współpracę i jak to wpływa na dzieci.
👉 przemoc i brak narzędzi do reagowania – historie z życia szkół, które otwierają oczy na realne problemy.
👉 reformy, które ciągle coś zmieniają – w jaki sposób brak ciągłości w edukacji wpływa na jej jakość
Ta rozmowa otwiera oczy na wiele problemów i pokazuje, że polska szkoła ma ogromny potencjał, ale wymaga wsparcia – zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.
Jeśli interesują Cię kwestie edukacji, wychowania czy pracy z młodzieżą, to koniecznie musisz tego posłuchać! 😊
🫵Nagranie jest częścią kampanii edukacyjnej #BlędyKształcą
(fb.com/hashtag/błędykształcą/)
organizator kampanii: spokopolski.pl
Fundacja Dobra Porażka jest Patronem kampanii edukacyjnej #BlędyKształcąShow More
Now Playing
Sztuczna Inteligencja – dobra, zła i… brzydka?
(zapis spotkania na żywo) ♦ Czym dokładnie jest sztuczna inteligencja? Ile w niej „prawdziwej inteligencji”?♦ W jakich dziedzinach sztuczna inteligencja już zastępuje człowieka, a w jakich może ...
(zapis spotkania na żywo)
♦ Czym dokładnie jest sztuczna inteligencja? Ile w niej „prawdziwej inteligencji”?♦ W jakich dziedzinach sztuczna inteligencja już zastępuje człowieka, a w jakich może zastąpić go w przyszłości?♦ ...Jakie są największe wyzwania, z jakimi muszą się firmy i osoby pracujące nad sztuczną inteligencją?♦ A z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się firmy i osoby pracujące z narzędziami opartymi o sztuczną inteligencję?♦ Jakie etyczne i społeczne implikacje niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji i jakie kroki podejmowane są, aby zapobiec negatywnym skutkom?♦ Co powinniśmy robić/umieć/wiedzieć, aby AI nie była dla nas porażką?
Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI) to dziedzina informatyki zajmująca się tworzeniem systemów komputerowych, które potrafią wykonywać zadania, które normalnie wymagałyby ludzkiej inteligencji. Te zadania mogą obejmować rozpoznawanie wzorców, rozwiązywanie problemów, uczenie się, przetwarzanie języka naturalnego i podejmowanie decyzji.
AI jest związana z dziedzinami takimi jak uczenie maszynowe, sieci neuronowe, przetwarzanie języka naturalnego i robotyka. Metody te są stosowane do tworzenia algorytmów i systemów, które są w stanie nauczyć się i dostosować do zmieniających się warunków.Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, w tym w medycynie, finansach, przemyśle, a nawet w życiu codziennym, takim jak rekomendacje produktów w sklepach internetowych czy samochody autonomiczne.
W ostatnich miesiącach AI stało się niesamowicie popularne dzięki publicznemu udostępnieniu takich narzędzi jak ChatGPT czy Midjourney. Jak grzyby po deszczu pojawiały się liczne inne rozwiązania, zachwycające lub przerażające możliwością swoich zastosowań. I rozpętała się dyskusja, czy AI będzie zbawcą czy pogromcą ludzkości.
W kolejnym Spotkaniu z porażką naszym gościem był Artur Kurasiński - twórca, przedsiębiorca i inwestor w spółki technologiczne, z dwudziestoletnim doświadczeniem. W mediach społecznościowych (prawie 30 000 obserwujących na LinkedIn) dzieli się swoimi wnioskami na temat startupów, biznesu i rozwijaniem własnej firmy (w rytmie #slowbiz).
Artur ostatnio bardzo aktywnie komentuje rozwiązania oparte o AI, pokazując blaski i cienie tych rozwiązań oraz pokazując praktyczne aspekty wykorzystania najbardziej głośnej ostatnio technologii.
📧 Jeśli nie chcecie przegapić kolejnych spotkań zapiszcie się na newsletter Fundacji Dobra Porażka: https://dobraporazka.pl/newsletter/Show More
1
of 5
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.