Porozmawiajmy o porażkach!

szkolenie online dla firm i organizacji

Cel szkolenia:

  • Wzmocnienie pracowników i menedżerów w radzeniu sobie z błędami i porażkami. Uczestnicy nauczą się skutecznych strategii radzenia sobie z wyzwaniami zarówno na poziomie indywidualnym, jak i menedżerskim.
  • Promowanie otwartej i konstruktywnej komunikacji o błędach. Szkolenie uczy, jak skutecznie informować o błędach i niepowodzeniach oraz jak na nie reagować w sposób konstruktywny.
  • Wzmacnianie poczucia odpowiedzialności i zaangażowania. Uczestnicy rozwiną poczucie odpowiedzialności za swoje działania i nauczą się, jak aktywnie przyczyniać się do tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy.
  • Budowanie kultury uczenia się na błędach. Podniesienie świadomości roli błędów i porażek w procesie uczenia się i rozwoju zawodowego, aby postrzegać je jako cenne okazje do rozwoju.

Formuła szkolenia pozwala na wymianę między pracownikami i menedżerami informacji o wzajemnych potrzebach i oczekiwaniach dotyczących sposobu podejścia do błędów i niepowodzeń w organizacji.

Grupa docelowa:

  • Pracownicy i menedżerowie wszystkich szczebli – rekomendowane jest, aby obie grupy brały udział w szkoleniu jednocześnie, co pozwala na lepszą integrację i wymianę doświadczeń.Szkolenie skierowane jest do wszystkich pracowników i menedżerów, niezależnie od ich stanowiska czy działu. Każdy pracownik może napotkać błędy i porażki w swojej pracy, a szkolenie to wyposaża ich w umiejętności radzenia sobie z nimi w sposób konstruktywny.

    Udział w szkoleniu obu grup jednocześnie pozwala na lepsze zrozumienie wzajemnych perspektyw i potrzeb. Menedżerowie mogą dowiedzieć się, jak wspierać swoich pracowników w radzeniu sobie z błędami, a pracownicy mogą lepiej zrozumieć oczekiwania swoich przełożonych.

  • Pracownicy HR wspierający pracowników i menedżerów w procesie radzenia sobie z błędami i porażkami.

    Pracownicy działu HR są oni kluczowi dla zapewnienia spójnego wsparcia dla pracowników i menedżerów w organizacji. Mogą wykorzystać wiedzę zdobytą na szkoleniu do doradztwa i coachingu, a także do tworzenia programów i procedur wspierających radzenie sobie z błędami.

Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestników i organizacji:

  • Rozwój umiejętności zachowania się w przypadku błędu czy niepowodzenia
    Uczestnictwo w szkoleniu rozwija kompetencje w efektywnym radzeniu sobie z błędami i porażkami. Przyczynia się do lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań zarówno pracowników, jak i menedżerów, umacniając tym samym współpracę w zespole.
  • Budowanie silnych i zdrowych relacji w pracy
    Szkolenie promuje kulturę otwartości i wzajemnego wspierania się, umożliwiając budowanie trwałych relacji między wszystkimi członkami organizacji, co tworzy zdrowszą atmosferę w miejscu pracy.
  • Otwarta komunikacja jako narzędzie zarządzania ryzykiem
    Szkolenie podkreśla znaczenie otwartej komunikacji o błędach i niepowodzeniach. To pozwala na szybsze identyfikowanie i skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem, minimalizując potencjalne problemy i straty.
  • Wzmacnianie odporności organizacji
    Promowanie podejścia, w którym błędy są postrzegane jako okazje do nauki, zwiększa odporność organizacji na zmiany i nieoczekiwane wyzwania, zapewniając lepsze przygotowanie do pojawiających się problemów.
  • Jak warto podchodzić do porażki?

    Dyskusja z uczestnikami z wykorzystaniem błyskawicznych ankiet i chatu.

    • Definicja porażki i jej aspekty
    • Zamknięte i otwarte podejście ludzi do porażki – z czego wynikają i jakie mogą mieć konsekwencje?
    • Jak przeformatować porażkę na konkretną wartość dla ludzi i organizacji?
  • Bezpieczeństwo psychiczne

    Przedstawienie koncepcji i elementów bezpieczeństwa psychicznego. Dyskusja z uczestnikami na temat tworzenia bezpieczeństwa psychicznego za pośrednictwem chatu i/lub błyskawicznych ankiet.

    • Wprowadzenie do koncepcji bezpieczeństwa psychicznego i jego znaczenia w organizacji.
    • Dyskusja na temat elementów najbardziej i najmniej skutecznych w tworzeniu bezpiecznego psychicznie środowiska współpracy
  • Postępowanie po błędzie

    Interaktywne ćwiczenie-symulacja z wykorzystaniem chatu, na kanwie historii błędu/porażki pracownika, dostosowanej do branży zamawiającego.

    • Jak pracownik najczęściej podchodzi, a jak powinien podejść do popełnionego błędu?
    • Jakiego zachowania pracownik może spodziewać się ze strony menedżera, a jakich oczekuje?
    • Z jakimi podejściami do porażek spotykają się menedżerowie, a jakich powinni oczekiwać? Co mogą zrobić, aby te oczekiwania zostały spełnione? i co mogą zrobić, aby te
    • Ćwiczenie interaktywne: symulacja sytuacji, w której pracownik przyznaje się do błędu – role play.
    • Dyskusja na temat najlepszych praktyk dotyczących reagowania na błędy i niepowodzenia.

LICZBA UCZESTNIKÓW

  • dowolna liczba uczestników
  • rekomendujemy, aby udział wzięli równocześnie pracownicy i menedżerowie.

CZAS TRWANIA

do 2 godzin (w zależności od zaangażowania grupy)

FORMUŁA SPOTKANIA

  • dyskusje i wspólna praca całej grupy
  • błyskawiczne ankiety pozwalające skupić się na najważniejszych aspektach omawianego tematu
  • interaktywne zadania do wykonania na czacie, pozwalające uczestnikom na aktywny udział w zajęciach
  • symulacja sytuacji z błędem lub porażką. w oparciu o historię dostosowaną do specyfiki branż
  • wspólne ocenianie i wypracowywanie postaw względem porażki, odpowiednich dla danej organizacji

ZAINTERESOWANI?

Napiszcie do nas – [email protected]
Zaproponujcie termin/y i wielkość grupy.
Podajcie swój telefon – odezwiemy się jak najszybciej!

Opinie uczestników

Zazwyczaj uruchamiam takie webinary i słucham „jednym uchem” zajmując się bieżącymi sprawami. Tym razem uważnie słuchałam i brałam udział w całym webinarze.

Ciekawy temat, bo porażka jest niejako wpisana w nasze życie. Dowiedziałam się konkretnych informacji czym jest porażka i jak zmieniać swoje myślenie z negatywnego na pozytywne w tym temacie, a także jak pomagać innym po porażce. Dziękuję.

Ciekawe i potrzebne spotkanie. Treść przekazana w ciekawy sposób.

Fajne, merytoryczne szkolenie, angażujące uczestników.

Bardzo pożyteczne i z życia wzięte szkolenie. Prosimy o więcej tego typu szkoleń.