Nie dla szkoły się uczymy, lecz dla życia. Jeśli ktoś umie rozwiązywać zadania ze zbioru zadań, to dostaje szóstki, bo… umie rozwiązywać zadania ze zbioru zadań. Jak poradzi sobie w prawdziwym życiu, gdzie nie ma takich “zbiorów zadań”?
Ola Rodzewicz
ekspertka edukacji włączającej, #Facetka_z_Poradni
Ekspertka merytoryczna w projekcie Forum kadry włączającej województwa małopolskiego i Akademia Edukacji Włączającej – województwo mazowieckie. Członkini Rady Programowej Instytutu Nauki Lektikon. Członkini Zarządu Fundacji Hybrydowa Szkoła. Trenerka Wiodąca w Stowarzyszeniu Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia.
Dyrektorka Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie w latach 2007 – 2021, absolwentka WSP w Bydgoszczy (Logopedia), APS w Warszawie (Tyflopedagogika) i WSKZ we Wrocławiu (Surdopedagogika), nauczycielka dyplomowana.
W latach 2018 – 2020 trenerka wiodąca w projektach „Forum Kadry Wspomagania Oświaty” i „„Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” w województwie kujawsko – pomorskim, warmińsko – mazurskim, zachodniopomorskim, podkarpackim i wielkopolskim.
Wioletta Matusiak
innowatorka społeczna w obszarze edukacji
Właścicielka marki “Kawałki natury”, trenerka i facylitatorka procesów rozwojowych,
O sobie mówi:”Serce zostawiłam w szkole, wszystko co robię docelowo łączy się z edukacją lub ma na nią wpływ, to mnie kręci”
Przez lata pracowała jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, by w końcu porzucić edukację formalną i założyć Wolną Szkołę, gdzie dzieci uczyły się inaczej. O tym doświadczeniu opowiedziała na wystąpieniu Tedx w Katowicach w 2017 roku. W międzyczasie zakłada firmę szkoleniową, by dzielić się swoim doświadczeniem z innymi. W programie PFR/Google “Projektanci Innowacji PFR” była facylitatorką metody design thinking, pomagając innowatorom społecznym w procesie rozwoju pomysłu na biznes.
Współpracując z Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego czy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji podnosiła kompetencje cyfrowe polskich nauczycieli. Prowadziła spotkania dla seniorów współpracując przy realizacji projektu Latarnicy Polski Cyfrowej – Stowarzyszenie Miasta w Internecie czy działając wolontaryjnie jako inicjatorka klubu programowania dla dzieci Codredojo.
Dziś współpracuje z kilkoma NGO’sami w Polsce realizując projekty, które mają wpływ na zmianę polskiej edukacji. Jest konsultantką merytoryczną w projekcie Lekcja:Enter, gdzie 75 tyś nauczycieli podnosi swoje kompetencje cyfrowe. Pełni rolę facylitatorki dla młodych nauczycieli i nauczycielek wchodzących na rynek pracy w Fundacji Teach For Poland, towarzysząc im w realizacji założonych celów rozwojowych.
W Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog koordynuje międzynarodowy projekt podnoszący kompetencje cyfrowe nauczycieli. Za swoje działania związane z rozwojem cyfryzacji w Polsce została wyróżniona tytułem 100 osób wyróżnionych w roku 2021 poprzez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce.
Jest trenerką w pilotażowym programie wdrażania narzędzia Unikatowy klucz Uczenia się a także pracowniczką Stowarzyszenia Wikimedia Polska. Jednocześnie rozwija kilka marek, min: “Kawałki Natury” i innowacyjnych pomysłów oczywiście wszystkie dotyczą edukacji i służą poprawie jakości życia dziecka, nie tylko w szkole.
Jan Szyller
nauczyciel fizyki i nauczyciel akademicki
Absolwent fizyki, miedzyobszarowych studiów (nauki przyrodnicze ze specjalizacją w fizyce), pedagogiki. Nauczyciel fizyki w liceum oraz nauczyciel akademicki.
Julian Wąsek
Pomysłodawca i Prezes Zarządu Fundacji Szkoła 2.0
Pomysłodawca i Prezes Zarządu Fundacji Szkoła 2.0. Wieloletni działacz społeczny, zaangażowany w inicjatywy związane z edukacją, społeczeństwem obywatelskim i zdrowiem psychicznym. Współtwórca Raportu o stanie zdrowia psychicznego uczniów w trakcie zdalnego nauczania oraz programu Koleżeńskiej Pomocy Psychologicznej.
Julian Wąsek za swoje działania w 2022 roku został wyróżniony przez magazyn Forbes w ramach listy 25 under 25.
