Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji.
Z przyjemnością prezentujemy skrypt, zawierający scenariusze lekcji przygotowane w ramach projektu „Jak się uczyć na błędach?”. Jest on efektem 3 miesięcy intensywnej pracy Zespołu Fundacji oraz grupy warszawskich nauczycieli.
Udostępniona poniżej publikacja zawiera scenariusze opracowane w czasie trwania projektu „Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji”. Projekt został wymyślony i zrealizowany przez Fundację Dobra Porażka i sfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawa. Poza Zespołem Fundacji uczestniczyło w nim 13 nauczycielek z Warszawy, reprezentujących różne szkoły i etapy edukacji.
Podstawowym celem projektu jest szerzenie idei umiejętnego radzenia sobie z błędami, wyciągania na ich podstawie wniosków oraz otwartej rozmowy. Dlatego z radością udostępniamy opracowane przez uczestniczki scenariusze i mamy nadzieję, że posłużą one również innym nauczycielom i edukatorom.
Scenariusze udostępnione są na licencji Creative Commons 3.0 (CC BY 3.0 PL) . Więcej szczegółów: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl
Pobierz “Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji.” Jak-uczyc-sie-na-bledach-scenariusze-lekcji.pdf – Pobrano 6003 razy – 857,19 KBNie mamy recepty na scenariusz, który od razu będzie wielkim sukcesem i zmieni życie dzieci. Chcemy zrobić pierwszy krok w tym kierunku. Wspólnie będziemy budować właściwe podejście. Będziemy testować pomysły, sprawdzać, które się sprawdzają, a które wymagają korekty. I na tej podstawie będziemy usprawniać scenariusz lekcji. Dlatego zachęcamy do zaglądania na naszą stronę oraz na profile na Facebooku i Linkedin oraz do zapisania się na newsletter. Tam znajdziecie informacje, jeśli pojawią się nowe wersje skryptu.
O projekcie
Projekt oficjalnie rozpoczął się w połowie sierpnia 2019 roku, kiedy rozpoczęliśmy rekrutację nauczycieli zainteresowanych wsparciem naszych działań. Kilka miesięcy wcześniej doprecyzowaliśmy cel i formułę pomysłu, który narodził się w Fundacji.
W ramach projektu spotkaliśmy się kilkukrotnie na warsztatach, podczas których uczestniczki poznawały różne metody i techniki uczenia się na błędach, a także analizowały aspekty emocjonalne i definicyjne procesu ponoszenia porażki. Następnie przy wsparciu trenerów, nauczycielki opracowywały scenariusze zajęć dla różnych grup wiekowych. Ze względu na pracę w różnych środowiskach część uczestniczek zdecydowało się na zmodyfikowanie scenariusza stworzonego w trakcie warsztatów. Z tego względu część scenariuszy publikowana jest we współautorstwie, część indywidualnie.
Po warsztatach każda z nauczycielek przeprowadzała lekcję w swojej szkole. W publikacji znajdziecie również ich wnioski i refleksje po zrealizowanych zajęciach. Liczymy na to, że będą one wsparciem przy adaptacji opublikowanych materiałów lub przy tworzeniu własnych. W celu ukazania potrzeby prowadzenia dialogu o błędach, dołączamy również informacje zwrotne, które nauczycielki otrzymały od swoich uczniów po zajęciach. Mamy nadzieję, że pomogą one zainteresować uczniów omawianym tematem.

reklama własna

