Kategorie:

Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji.

Z przyjemnością prezentujemy skrypt, zawierający scenariusze lekcji przygotowane w ramach projektu “Jak się uczyć na błędach?”. Jest on efektem 3 miesięcy intensywnej pracy Zespołu Fundacji oraz grupy warszawskich nauczycieli.

Udostępniona poniżej publikacja zawiera scenariusze opracowane w czasie trwania projektu „Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji”. Projekt został wymyślony i zrealizowany przez Fundację Dobra Porażka i sfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawa. Poza Zespołem Fundacji uczestniczyło w nim 13 nauczycielek z Warszawy, reprezentujących różne szkoły i etapy edukacji.

Podstawowym celem projektu jest szerzenie idei umiejętnego radzenia sobie z błędami, wyciągania na ich podstawie wniosków oraz otwartej rozmowy. Dlatego z radością udostępniamy opracowane przez uczestniczki scenariusze i mamy nadzieję, że posłużą one również innym nauczycielom i edukatorom.

Scenariusze udostępnione są na licencji Creative Commons 3.0 (CC BY 3.0 PL) . Więcej szczegółów: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl

Download “Jak uczyć się na błędach? Scenariusze lekcji.” Jak-uczyc-sie-na-bledach-scenariusze-lekcji.pdf – Downloaded 6262 times – 857.19 KB

Nie mamy recepty na scenariusz, który od razu będzie wielkim sukcesem i zmieni życie dzieci. Chcemy zrobić pierwszy krok w tym kierunku. Wspólnie będziemy budować właściwe podejście. Będziemy testować pomysły, sprawdzać, które się sprawdzają, a które wymagają korekty. I na tej podstawie będziemy usprawniać scenariusz lekcji. Dlatego zachęcamy do zaglądania na naszą stronę oraz na profile na Facebooku i Linkedin oraz do zapisania się na newsletter. Tam znajdziecie informacje, jeśli pojawią się nowe wersje skryptu.

O projekcie

Projekt oficjalnie rozpoczął się w połowie sierpnia 2019 roku, kiedy rozpoczęliśmy rekrutację nauczycieli zainteresowanych wsparciem naszych działań. Kilka miesięcy wcześniej doprecyzowaliśmy cel i formułę pomysłu, który narodził się w Fundacji.

W ramach projektu spotkaliśmy się kilkukrotnie na warsztatach, podczas których uczestniczki poznawały różne metody i techniki uczenia się na błędach, a także analizowały aspekty emocjonalne i definicyjne procesu ponoszenia porażki. Następnie przy wsparciu trenerów, nauczycielki opracowywały scenariusze zajęć dla różnych grup wiekowych.  Ze względu na pracę w różnych środowiskach część uczestniczek zdecydowało się na zmodyfikowanie scenariusza stworzonego w trakcie warsztatów. Z tego względu część scenariuszy publikowana jest we współautorstwie, część indywidualnie.

Po warsztatach każda z nauczycielek przeprowadzała lekcję w swojej szkole. W publikacji znajdziecie również ich wnioski i refleksje po zrealizowanych zajęciach. Liczymy na to, że będą one wsparciem przy adaptacji opublikowanych materiałów lub przy tworzeniu własnych. W celu ukazania potrzeby prowadzenia dialogu o błędach, dołączamy również informacje zwrotne, które nauczycielki otrzymały od swoich uczniów po zajęciach. Mamy nadzieję, że pomogą one zainteresować uczniów omawianym tematem.

Projekt sfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawa

reklama własna


Reklama własna

Najnowsze wpisy