O budowania kultury organizacji otwartej na błędy
Antykruchość, nauka z własnych błędów, learn fast – te i podobne hasła mocno zadomowiły się w naszym języku. Świat VUCA wymusił na firmach i organizacjach elastyczność i dostosowanie się do zmiennego otoczenia. Wśród narzędzi, które temu sprzyjają mocny akcent stawiamy na umiejętności wyciągania wniosków z własnych porażek.
To jednak wierzchołek góry lodowej. Fundament jest dużo obszerniejszy i zawiera m.in.: dojrzałość kadry zarządzającej, wartości firmy, kulturę organizacji, tworzącą bezpieczną i komfortową przestrzeń dla eksperymentów, dla inicjatyw gotowych na błędy. Jak te elementy wypracować w rzeczywistości biznesowej, w której funkcjonujemy? Jak zabrać się za to, aby nie było jedynie górnolotną frazą w dokumencie strategicznym firmy?
W #16 odcinku podcastu „Obłędne historie” Justyna Izydorczyk rozmawia z Pawłem Stobieckim – inżynierem oprogramowania w Ocado Technology, inicjatorem F’up Nights – wewnętrznego wydarzenia w Ocado, które adaptuje ideę nauki z błędów i przenosi ją na grunt praktyczny. W rozmowie usłyszysz:
📌 O budowie i wzmacnianiu kultury organizacji, w której zaufanie i otwartość na błędy mają swoje szczególne miejsce.
📌 O praktycznej stronie szerzenia wiedzy o błędach, nauki z niej wyciąganej oraz jej dystrybucji.
📌 O praktycznych formach pracy nad analizą błędów oraz tym, czym się od siebie różnią i co wnoszą.
📌 O tym, co wymiana doświadczeń i historii porażek może wnieść do zespołów?
📌 O pułapkach, jakie czyhają oraz dlaczego nie każde udoskonalenie zadziała.
📌 O tym, dlaczego warto mówić o swoich porażkach i jak do tego podejść.
Zapraszamy Cię również do zgłębienia materiału, polecanego przez Pawła:
➡️ Kanał You Tube Fvckup Nights: https://www.youtube.com/c/FvckupNights
➡️ Nagrania z polskich edycji FuckUp Nigts: https://www.youtube.com/channel/UCDlFyVocLErpVt742IOZUdA
Rozmowę prowadzi:
Justyna Izydorczyk
strateżka UX, podcasterka w „Obłędnych historiach“
Pasjonatka projektowania usług i doświadczeń. Poszukiwaczka wiedzy o ludziach i ich zachowaniach – tych logicznych i tych mniej.
W swojej pracy – w goodylabs – zgłębia perspektywę biznesową i eksploruje perspektywę konsumencką. A na koniec dnia łączy ze sobą te dwa światy w szczęśliwy związek, współtworząc produkty cyfrowe.
Po godzinach rozmawia o błędach z ludźmi, którzy na koncie mają… wiele biznesowych i projektowych sukcesów. Odczarowuje porażkę. Całość rozmów wydaje w formie podcastu „Obłędne historie“
Posłuchaj rozmowy
Więcej Obłędnych historii znajdziecie tutaj:
reklama własna